Re: Gravadora de dvd usb

Hummm... potser he parlat massa aviat. Acabo de llegir avui mateix a la revista Linux+ que les versions més recents del nucli tenen un cacau de permisos de manera que només es pot gravar com a root, com tu deies. El que passa és que AIXÒ NOMÉS AFECTA A LA GRAVACIÓ DE DVD, NO DE CD, i per això jo no ho havia notat.

Cito textualment de la revista:

"Mi sistema está basado en el núcleo 2.6.10 de www.kernel.org, lo que significa que la grabación requiere los todos los permisos de root -no es suficiente con colocar el bit SUID en la aplicación growisofs. (...) Tengo la esperanza que dentro de poco será posible grabar discos desde la cuenta del usuario común -tal solución, llevada a cabo a través de parches adecuados en el núcleo, es empleada en la mayoría de distribuciones. Por ejemplo, en Aurox 10.1 y en Mandrakelinux 10.1 no hay ningún problema con la grabación desde la cuenta de usuario común. Los problemas ocurren en alguna de las configuraciones de Fedora Core 2 y en Fedora Core 3. Es esta última distribución, K3b ejecutado desde la cuenta del usuario común ni siquiera detecta la regrabadora."

Em disculpo per haver-te posat en la mala direcció....

Orestes.

En/na Guillem Barba ha escrit:
doncs gràcies per dir-m'ho, doncs em mantenia a la 2.6.8 per aquest tema (segurament tampoc tinc necessitat d'un nucli més nou, però ja se sap, per mantenir-se friki un ha de fer certes coses... ;-)).

Però bueno, això no ho dic perquè hagi sentit un rumor per akí o per allà. M'imagino que ho deurien treure perquè vaig arribar a llegir missatges a no me'n recordo quina llista (perquè ja fa uns mesos, i la meva memòria és mooolt limitada) de gent que no podia grabar i era per això.

millor que hagi canviat!
salut!
guillemBarba

A Dijous 07 Abril 2005 18:14, Orestes Mas va escriure:

Això no té solta ni volta. Jo fa temps que uso el nucli 2.6.10 i gravo
perfectament (de moment CD, no tinc gravadora de DVD). En tot cas,
sempre pots fer SUID el programa de gravació.

Orestes.

En/na Guillem Barba ha escrit:

Quin nucli tens? perquè a partir del 2.6.9 (em sembla que era aquesta
versió) només es podia gravar des de l'usuari root. No per un tema de
permisos (per tant, ho pots provar però encara que fagis "chmod 777
/dev/dispositiu" o t'afegeixis al grup cdrom, no et funcionarà) si no de
"proteccions" dins del nucli (per rollos de seguretat).

Jo, personalment, trobo això una cagada, doncs si vols protegir la
gravació amb el tema de permisos hauria de ser suficient, però bueno...

salut!
guillemBarba

A Dijous 07 Abril 2005 15:38, Pau Rul·lan Ferragut va escriure:

En/na Francesc Guasch ha escrit:

Pau Rul·lan Ferragut wrote:
| En/na Francesc Guasch ha escrit:

| noooooor! el que has de fer és comprovar el rollo dels usuaris i els
| grups, no fer el dispositiu visible per a tothom

Tens raó Pau, però crec que si només és un PC personal no
és molt greu que posi els permissos 777 al dispositiu.

Home, amb lo fàcil que és fer #addgroup cdrom && addgroup jo no crec que
tinguis molta excusa ;)