Re: VNC

Hola Orestes:

A Dimarts 05 Abril 2005 21:14, orestes@tsc.upc.edu va escriure:
> Servidor per win? A veure... aquest programari comprimeix el protocol X, i
> és evident que Windows no usa aquest protocol. Per tant, no té sentit
> parlar d'un servidor NX per windows.
>
> Si vols connectar-te remotament a un escriptori windows, hauràs de fer-ho
> a través del protocol RDP. Hi ha clients linux per això: tsclient per
> exemple.

El meu problema era aquest: tinc un programa que en la darrera versió no corre
amb wine. Per tant volia executar-lo des de linux en una màquina windows. I
és el que he fet és el que me vas dir: instal·lar TightVNC a windows i al
linux. Ara faig servir el programa des de linux connectat-me al pc windows
amb VNC. No és molt ràpid, però és acceptable. I a demés és molt senzill
d'instalar: no cal fer res més que instalar els programes i ja rutlla!!

> Tanmateix, hi ha una altra possibilitat: un programa que agafi el protocol
> RDP i el tunelitzi a través d'un enllaç NX entre 2 ordinadors. Aleshores
> et pots connectar a un servidor windows des d'un client NX. I ara ve el
> millor: tinc entès que això els clients de NoMachine ja ho fan: No he
> trobat exactament com, ni què es necessita, però sembla que ho fan.

Poder ho veig molt complicat per a mi. Buscaré informació al respecte.

> [...]
> HTTP, SMB y demás protocolos arbitrarios como los de audio, lo que resulta
> de gran ayuda para conexiones de ancho de banda reducido. Según hemos
> podido comprobar, la receptividad de todas las aplicaciones lanzadas de
> forma remota es asombrosa, posibilitando perfectamente el uso de NX a
> fines ofimáticas, desde un puesto de trabajo remoto y, usando una conexión
> con escaso ancho de banda, tipo modem 56k o GPRS.
>
> Si algú altre ho sap, perfecte, sinó ja indagaré una miqueta.

Si funciona bé i esbrines com fer-ho, t'agrairia que ens ho expliquesis.
M'agradaria comparar-ho amb VNC a seques.

> Un altre tema, però, és el de les llicències: Si vols connectar-te a un
> Windows de forma remota necessites que el Bill Gates et dóni permís.
> SObretot si vols diverses connexions simultànies.

Això ho desconeixia!!!

Gràcies per l'ajuda i salutacions. Pep.