Re: L'udev, el raid1 i la mare que els va ...

Bé, ara ja sóc a casa, els nanos ja dormen i et puc respondre...

Jo em vaig trobar _exactament_ amb el mateix problema fa uns dies quan
instal·lava una Sarge, amb kernel 2.6, raid1 per al /home i udev, perquè
jo sóc molt modern i machote (i m'agrada tastar emocions noves).

El resultat és que el raid no arrencava. Després de mirar un xic, la culpa
era que no creava el /dev/md0. Veus? som dues ànimes bessones...

Després de remenar bastant i d'anar acotant el problema, vaig arribar a un
missatge (http://lists.debian.org/debian-kernel/2005/02/msg00253.html) que
el reportava. No deia la solució, però com que em coneixia un poc UDEV, me
la vaig emperscar jo mateix.

Què cal fer? Bé, si el problema és que UDEV no crea els dispositius RAID.
Això és causat per un bug, però pel que sembla no està clar com s'ha de
solucionar, si dins del kernel, dins de UDEV o dins del mdadm. Mentre ho
decideixen, els dispositius s'han de crear "a mà" (o usar un kernel 2.4, o
no usar UDEV). Tanmateix, no cal fer el "mknod" a pèl, sinó que UDEV té
una manera de fer guarreries d'aquestes: és el fitxer /etc/udev/links.conf

És una marranada tan gorda, que els mateixos desenvolupadors de UDEV estan
horroritzats i odien aquest "hack" (no és conya, mira't la línia 51 de
/etc/init.d/udev). Bé, és igual: edita el fitxer /etc/udev/links.conf i hi
afegeixes les següents línies:

# Hack momentani mentre no es resol el bug del kernel que fa que
# no es crei el dispositiu /dev/md amb el udev
M md0           b 9 0

Veus? la "M" indica que crei un fitxer de dispositiu (mknod), després ve
el nom del fitxer (el /dev és implícit) i el "b 9 0" no cal que te'ls
expliqui.

Llavors rebota i... alehop! ja tens RAID.

> Orestes ... ??? Vos que enteneu del tema ...

Espero haver conservat ben alt el pavelló del meu prestigi ;-)

Orestes.