RAID0 SATA en un Amd64

Hola a tothom,

Disculpeu per la poca volada de les meves preguntes. He intentat
espavilar-me sol però no me n´acabo de sortir.

Vejam, he actualitzat el meu ordinador i ara tinc un amd64, amb placa
mare DFI LanParty
nF3 250 Gb, més un parell de discs 2x100 Gb SATA. Fa una setmana vaig
baixar la darrera imatge fiable (11 de febrer de 2005) del netinst de
la sid (treta de
http://debian-amd64.alioth.debian.org/install-images/).

Després d´activar el RAID a la BIOS i fer anar el Debian-Installer amb
més o menys fortuna, em trobo que no tinc punyetera idea de com he de
deixar la taula de particions per tal que
pugui fer anar els meus dos discs en RAID0. En primer lloc,

1. Val la pena activar RAID 0? (L´ordinador és per casa, i la
informació que hi guardaria no
seria crítica). Vull dir, ¿el guany en velocitat compensa realment els
maldecaps i el doble risc de perdre les dades?

2. Si val la pena, com s´han de particionar els dos discs? ¿Cal
particionar-los exactament igual, a mà i cadascun per separat, o només
cal particionar-ne un? He vist que es pot particionar amb el tipus
"Physical Volume for RAID" , però no sé quines particions han de ser
d' aquest tipus.

3. ¿És possible iniciar el sistema tenint un sistema RAID0 100%, o cal
que deixar la partició /boot fora dels dispositius en RAID?

Perdoneu tanta pregunta, però després d´uns quants dies ficant el nas
a la xarxa i a la documentació estic més confós que mai.

Moltes gràcies per tot,

Dani