Re: problemes amb nfs

Tinc 3 discs a la màquina, sda (serial ata) sdb (serial ata) que és on arranca
Sarge i hda, un ide.
He provat hdparm, i la resposta que tinc és
/dev/sdb:
 readonly     =  0 (off)
 readahead    = 256 (on)
 geometry     = 19457/255/63, sectors = 160040803840, start = 0

/dev/sda:
 readonly     =  0 (off)
 readahead    = 256 (on)
 geometry     = 9729/255/63, sectors = 80025280000, start = 0

/dev/hda:
 multcount    =  0 (off)
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    = 256 (on)
 geometry     = 65535/16/63, sectors = 40019582464, start = 0

Sembla que hdparm no és capaç d'obtenir totes les dades dels serial ata (o cal
afegir algunes opcions, ho desconec, llegiré el man per veure si diu alguna
cosa) He provat però de fer transferències de fitxers grossos (uns 600 Mb)
entre els dos serials ata i obtinc velocitats de 20-30 Mb/s en ambdues
direccions, suposo que si el problema fos de l'activació o no de dma, tindria
els mateixos problemes amb aquestes transferències que amb l'nfs del servidor
al desktop. Francament, tampoc sé si les velocitats que obtinc en les
transferències de fitxers són les adequades al meu nou sistema, abans tenia
un ordinador vell i ara aquestes velocitats em semblen qui sap què...

Ricard