Re: nforce3-spdif EXIT!!! (relatiu)

Finalment he aconseguit que funcioni la sortida spdif i enviar-la al
decodificador! Ja puc disfrutar del 5.1.
El preu ha estat no disposar dels sons de l'escriptori, però francament, qui
desitja anar sentint "clinc-chuf-mec-piiiip" mentre escolta el darrer èxit de
Muse? pago el preu encantat. El secret ha estat afegir lo que recomanen a la
web d'alsa per els usuaris de Debian en un arxiu que he anomenat
/etc/modutils/alsa:

# ALSA portion
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-intel8x0
# module options should go here

# OSS/Free portion
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0

# card #1
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

i després fer update-modules.

La mare dels ous però ha estat afegir un fitxer .asoundrc.
He trobat 2 mètodes que funcionen:
(tant en un mètode com l'altre, el servidor arts de kde pot estar habilitat o
no). No ho he provat en Gnome ni altres escriptoris.

Mètode 1: Amb aquest mètode, la primera aplicació que s'engega segresta el
sistema de so, la resta funciona però no se senten.

pcm.nforce-hw {
type hw
card 0
}

pcm.!default {
type plug
slave.pcm "spdif"
}

No funcionava fins que he afegit lo de "spdif" (pura collita pròpia) i s'ha
fet el miracle.

Mètode 2: D'aquesta manera, totes les aplicacions tenen so... però alhora. És
a dir, si escoltes música i veus una peli, ho sents tot barrejat, no importa
la que estigui en primer plà. No he pogut aconseguir que només soni la que
està en primer plà (alguna sugerència?)

pcm.nforce-hw {
type hw
card 0
}

pcm.!default {
type plug
slave.pcm "nforce"
}

pcm.nforce {
type dmix
ipc_key 1234
slave {
pcm "hw:0,2"
period_time 0
period_size 1024
buffer_size 32768
rate 48000
}
}

ctl.nforce-hw {
type hw
card 0
}

Al tanto amb lo de "hw:0,2", aquí és on tinc la meva sortida spdif, pot ser
diferent en altres màquines (cat /proc/asound/devices us mostrarà les
vostres, atenció que poden sortir vàries, i només una funciona)

No em demaneu d'on ho he tret, doncs és un refregit de mil webs i wikis amb
solucions proposades per aquest fitxer. Probablement hi ha maneres d'anar-ho
refinant, però ja va sent hora de que tingui una mica de vida social, i ho
deixo aquí...

Gràcies a tots per la paciència i espero que la meva experiència serveixi per
tots aquells que volen 5.1 amb un nforce3.

Ricard