Re: tarjeta PCI SATA

Un dels fils amb que he ametrallat la llista darrerament era precisament sobre
el reconeixement de sata, en el meu cas, dos d'integrats nforce3 (mòdul
sata_nv, i Silicon Image (mòdul sata_sil).
Primer necessitaràs també el mòdul libata. Si tens un nucli 2.6.8, oblida't
del controlador nvidia, hi ha un bug (potser arreglat en 2.6.10?). Si tens
Silicon Image, enhorabona, sata_sil va de perles.

> ja se que no podré arrencar des del disc dur SATA, però, a banda d'això,
> algú conèix algun problema?

De fet jo arrenco amb ell...  Això si, ha d'estar com a mòdul per que l'initrd
el trobi. Soposo que un nucli genèric Debian de la sèrie 2.6.8 no t'hauria de
donar problemes, doncs crec que ja disposa de tots aquest mòduls. Si el teu
model és diferent d'aquests, i el mòdul no es carrega al iniciar,
probablement calgui compilar un nou nucli i incloure el driver adeqüat al
model.
Al recompilar (make xconfig a /usr/src/linux on linux és un link, a les fonts
del nucli) veuràs que hi ha 2 possibilitats: la antiga, on el controlador
està en el suport ATA/ATAPI/etc i la nova (libata) que es configura des del
subsistema scsi. Et recomano la segona opció.

Espero haver-te ajudat. Només vull retornar tota l'ajuda que m'han donat a mi.
Els meus coneixements sobre el tema els he adquirit en la darrera setmana,
així que potser alguna cosa necessiti de més aclaracions, desconec si el fet
d'estar en una PCI requerirà d'altres opcions.

Ricard