Re: tarjeta PCI SATA

On Dimecres 16 Febrer 2005 18:48, Rafel Puchades wrote:
> Bon dia.
>
> Algú té experiència de punjar-li a un ordinador sense SATA una tarjeta
> externa PCI
> controladora SATA i el seu reconeixement amb linux????

En teoria no t'ha de dur problemes. Jo he treballat amb targetes SATA
d'Adaptec (les que venen amb els Dell), no m'han dut problemes. Crees el RAID
via hard, i amb un nucli amb suport per la controladora de seguida t'apareix
com a "/dev/sda".

> A priori entenc que deu ser el mateix si ve integrada en placa que si
> es punja després, no?

A priori si :-)

> ja se que no podré arrencar des del disc dur SATA, però, a banda d'això,
> algú conèix algun problema?

Perquè no? La teva placa base no suporta el poder bootar des d'un dispositiu
SCSI? doncs és això. Com a molt li hauras de passar algun paràmetre "warru"
al lilo.conf (allo de disk=/dev/sda ; bios=0x80)...

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona