problemes amb nfs

Hola
Ja sé que us estic matxacant a preguntes darrerament, però es que estic
afrontant un canvi de Mandrake a Debian Sarge que està resultant més
traumàtic que no em pensava.

El problema el tinc ara amb la compartició de fitxers per NFS. Quan intento la
transferència d'un fitxer de gran volum (audio, video) la transferència
comença a uns 40 Mb/s per caure després en picat a 5 o 6 Kb/s; a estones es
recupera a 1 o 2 Mb/s. El servidor corre Sarge des de fa temps, la
configuració no ha canviat, però no tenia aquest problema quan tenia Mdk al
desktop, així que el problema el tinc al nou ordinador d'escriptori on he
canviat de Mdk a Sarge (suposo). Cal dir que amb Mdk mai havia assolit
aquests 40 Mb/s, però em mantenia unes transferències constants de uns 3 o 5
Mb/s.
El comportament és el mateix tant si utilitzo la ethernet integrada com si
utilitzo una wifi amb ndiswrapper, potser amb aquesta darrera encara és més
acusat.

Algú em pot donar una pista sobre el que m'està passant?

Gràcies