Re: ordinador nou... massa nou?

En/na Ricard ha escrit:
Bé, gràcies a tots per les indicacions.

La pure64 ja va ser un dels meus primers intents, però igual que l'Albert, tinc el problema de la marvell 88E8001 Gigabit, lo collonut del cas és que Sarge32 utilitza el mateix driver (sk98lin) sense cap problema, així que la cosa hauria de tenir solució, però no vaig saber quina. D'aquí que al veure que almenys podria carregar Sarge32, m'hagi quedat amb aquesta. I aquí em quedaré si finalment aconsegueixo accelerar per hardware la radeon 9600 i fer que el so funcioni, per les dues coses crec que necessitaré la vostra inestimable ajuda. Per lo del so, us dic la placa que tinc:

una gygabite k8ns pro, amb so integrat. (passo a temps real...done) Tinc el manual davant dels nassos i no veig que digui res de quin xip de so integra, només diu "codec ac97". A l'esquema de la placa i ha un xip anomenat "codec". Si el llegeixo en la placa, diu "alc850" (m'he destrossat la vista per llegir-lo) i cercant a internet he vist que és una tarja de so de Realtek. Redeu, si és un xip de 1/2 centímetre quadrat! i això és un xip de 8 vies, spdif, etc? realment, en harware m'he quedat una mica desfassat... si no, probablement m'hagués comprat hardware més compatible amb linux i no m'hagués deixat deslumbrar per les novetats. La culpa la té el Doom 3 d'un amic meu...

Doncs això, us agrairé l'ajut en lo del so i la radeon. Pel so, ara que ho he vist, buscaré suport per la realtek, per la radeon, tinc els drivers però no aconsegueixo que rutllin...

pel tema de la radeon, jo els he compilat per la radeon 9200 amb la pagina seguent:
http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian/fglrx-installer.html

en resum es tan senzill com baixar-te els paquets de les fonts del teu kernel (que ha de ser 2.6),

afegir a sources.lst de apt el lloc on baixar els drivers, baixar-tels i instalarlos:
deb     http://www.stanchina.net/~flavio/debian/ ./
deb-src http://www.stanchina.net/~flavio/debian/ ./
dpkg -i fglrx-driver_8.8.25-1_i386.deb
dpkg -i fglrx-kernel-src_8.8.25-1_i386.deb

fas un su per anar a root i fas
<<
After you have installed the packages, change directory to /usr/src and unpack the module sources:
tar xzvf fglrx-kernel-src.tar.gz

fer un ln -s "/usr/src/kernel sources del kernel que uses" /usr/src/linux

i executar:
module-assistant -k /usr/src/linux update
module-assistant -k /usr/src/linux build fglrx-kernel
module-assistant -k /usr/src/linux install fglrx-kernel

modifiques el /etc/X11/XF86Config-4 tal com diu a la pagina i reinicies:
<<
Section "Module"
  Load "GLcore"
  Load "glx"
  Load "dri"
  # Load "extmod" but omit DGA extension
  SubSection "extmod"
    Option "omit xfree86-dga"
  EndSubSection
EndSection

Section "Device"
  Identifier "ATI"
  Driver     "fglrx" # this is the important bit

# If X refuses to use the screen resolution you asked for,
# uncomment this; see "Bugs and Workarounds" for details.
  #Option "NoDDC"

# === Video Overlay for the Xv extension ===
  Option "VideoOverlay" "on"
# === OpenGL Overlay ===
# Note: When OpenGL Overlay is enabled, Video Overlay
#       will be disabled automatically
  Option "OpenGLOverlay" "off"
# === Use internal AGP GART support? ===
# If OpenGL acceleration doesn't work, try using "yes" here
# and disable the kernel agpgart driver.
  Option "UseInternalAGPGART" "no"
EndSection

Section "Screen"
  Identifier "your screen"
  Device     "ATI"
  Monitor    "your monitor"
  DefaultDepth 24
  SubSection "Display"
    Depth 24
    Modes "1280x960" # this is only an example,
                     # use your preferred resolution here
  EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
  Mode 0666
EndSection

(la traduccio al catala es: http://www.catux.org/index.php?contingut=articles&num=47
pero no esta actualitzada i per mi es caotica!
i amb lo que t'he dit n'hi ha prou...)

pel tema del serial ata, es un maldecap pq força configuracions no recorden que el serial ata es un /dev/sda i no un /dev/hdX... per tant es possible que hagis d'edit

per la resta bona sort. segur que amb les teves preguntes, debian millorara pq hi ha tanta feina per fer...

Ricard