ordinador nou... massa nou?

Bé, gràcies a tots per les indicacions.

La pure64 ja va ser un dels meus primers intents, però igual que l'Albert,
tinc el problema de la marvell 88E8001 Gigabit, lo collonut del cas és que
Sarge32 utilitza el mateix driver (sk98lin) sense cap problema, així que la
cosa hauria de tenir solució, però no vaig saber quina. D'aquí que al veure
que almenys podria carregar Sarge32, m'hagi quedat amb aquesta. I aquí em
quedaré si finalment aconsegueixo accelerar per hardware la radeon 9600 i fer
que el so funcioni, per les dues coses crec que necessitaré la vostra
inestimable ajuda.
Per lo del so, us dic la placa que tinc:

una gygabite k8ns pro, amb so integrat. (passo a temps real...done) Tinc el
manual davant dels nassos i no veig que digui res de quin xip de so integra,
només diu "codec ac97". A l'esquema de la placa i ha un xip anomenat "codec".
Si el llegeixo en la placa, diu "alc850" (m'he destrossat la vista per
llegir-lo) i cercant a internet he vist que és una tarja de so de Realtek.
Redeu, si és un xip de 1/2 centímetre quadrat! i això és un xip de 8 vies,
spdif, etc? realment, en harware m'he quedat una mica desfassat... si no,
probablement m'hagués comprat hardware més compatible amb linux i no m'hagués
deixat deslumbrar per les novetats. La culpa la té el Doom 3 d'un amic meu...

Doncs això, us agrairé l'ajut en lo del so i la radeon. Pel so, ara que ho he
vist, buscaré suport per la realtek, per la radeon, tinc els drivers però no
aconsegueixo que rutllin...

Ricard