problemes amb el login des de ldap

Hola a tots,

estic seguint el tutorial
http://guepardo.dyndns.org:8080/sergio-gonzalez/doc/08-postfix-ldap/html/index.html

per muntar un servidor d'email a casa autentificat sobre ldap.
El sistema LDAP l'he muntat i configurat seguint el tutorial:
http://es.tldp.org/Tutoriales/doc-openldap-samba-cups-python/html/ldap+samba+cups+pykota.html

(encara que primer ho vaig probar seguint només els passos del primer tutorial
i em passava exactament el mateix).

El problema el tinc quan arribo al pas de comprobar que em puc connectar i
autentificar als ports de l'IMAP i del POP3
http://guepardo.dyndns.org:8080/sergio-gonzalez/doc/08-postfix-ldap/html/courier-pruebas-pop.html

que no puc :-(, no m'accepta la contrassenya.

A més, també he probat intentant-me connectar per ssh als usuaris creats al
ldap, i no funciona :-(
la cosa amb ssh va així:
$wallux@aragorn:~$ ssh wallas85@gandalf
$Password: (poso la contrassenya de l'usuari)
$LDAP Password: (poso la contrassenya del servidor ldap)
$Password: (poso la contrassenya de l'usuari)
$Password:(torna a començar)

i amb el telnet així:
$gandalf:~# telnet gandalf 110
$Trying 127.0.0.1...
$Connected to localhost.localdomain.
$Escape character is '^]'.
$+OK Hello there.
$user wallas85
$+OK Password required.
$pass (poso la contrassenya de l'usuari)
-$ERR Login failed.

Les dues coses haurien de funcionar, ja que els usuaris creats al LDAP tenen
shell i tal, i si des de la màquina, com a root, faig un
$su wallas85

em funciona perfectament (però clar, aquí no demana la contrassenya!!!!)
per tant, crec que el problema està en la contrassenya, què no la deu guardar
bé.
Algú em pot ajudar a veure on és el problema? pot ser que hagi de posar un
tipus concret de "codificació" (md5, crypt...)?
pot ser que sigui un bug actual del servidor ldap? (em sembla recordar que al
apt-listbugs em va sortir un bug que deia que l'ldap o l'slapd retornava algo
malament, el vaig posar en hold fins que ja no em va apareixer el bug).

guillem