Re: M'han donat de baixa de la llista

No, jo no sóc de Menta.

A més, el fet d'estar en una llista negra no fa que no rebis mails, sinó que
el que no et permet és enviar-ne.

Malauradament, en l'estat espanyol, els que administrem servidors de correu
ens hem de dedicar periòdicament a evitar que es facin comprovacions sobre
llistes negres dels principals servidors de sortida de mails dels principals
ISPs (terra, wanadoo, menta...). És massa freqüent veure que cada 2x3 hi ha
problemes per rebre mails de gent perquè smtp.terra.es (per exemple) és a una
llista negra.

I com li dius a algú que no pot enviar mails perquè té com a servidor smtp un
trunyo monumental ficat a una llista negra, quan aquest servidor smtp és
d'una empresa com terra?

A mi també m'han ficat el servidor smtp a una llista negra (vaig cagar-la un
cop, vaig fer un openrelay sense voler), però solventant el problema i
molestante en anar a les llistes negres a borrar-te deixes de tenir problemes
per enviar...

Així que: qui vulgui estar segur de poder enviar sense problemes que NO faci
servir els smtp's típics de terra, menta, wanadoo i demés ISP's massius, que
potser són baratos, però el servei deixa força que desitjar. I vigileu amb
posar-vos el vostre propi smtp de sortida, sobretot sobre IP's dinàmiques.
Molts rangs d'IP's dinàmiques són a llistes negres.

PD: Altres barbaritats: el servidor stress.telefonica.net diu dir-se
"tnetsmtp1.mail.isp", i quan fas la corresponent consulta al dns d'aquest
domini obviament et diu que no existeix. La comanda "Helo" no és per ficar-hi
tonteries, és per dir el nom que tens, i aquest nom hauria de ser resoluble.

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona