Re: He perdut les contarsenyes

On Tue, Jan 11, 2005 at 06:53:34PM +0100, José Luis wrote:
> Porto no gaire temps amb linux i concretament amb Debian i el problema es el
> segúent: després d'una actualització d'uns quants paquets (a la qual en
> algun moment sembla que  vaig dir "yes" on hauria de haber dit "no", o al
> contrari) no puc accedir amb cap dels usuaris, perque diu que la
> contrasenya no es correcta. A la pantalla d'inici tampoc puc accedir com a
> root. Jo crec que té relació amb el sistema d'ecriptació ssh. He estat
> mirant el firxer /etc/passwd des de un Cd  de Knoppix, i al costat de cada
> usuari apareix una "x", això em sembla que vol dir que la contrasenya està
> [...]

Pots arrencar Linux amb l'opció init=/bin/sh i aniràs a parar a la shell
directament com a root. Llavors pots canviar totes les contrasenyes que
vulguis amb el passwd.

Si vols tornar a configurar el paquet: dpkg-reconfigure passwd
(per activar el "shadow" aquest).

Salut,

--
ernest

That's all you need tae dae in life. Just be yourself, he'd tell me.
It was the most difficult, challenging thing anybody ever asked of me.
--Irvine Welsh's Glue.