Re: Ubuntu (era Re: Woody o Sarge??)

On Wed, Jan 05, 2005 at 04:53:34PM +0100, Quim Gil wrote:
> Mmm però llavors seguint amb el <polèmic> tampoc hauries de provar
> OpenOffice, Mozilla ni la resta de paquets on la participació d'empreses
> "sota dictàmens del capital" a nivell de finançament, desenvolupament o
> suport ha estat directa i clau. Que no són poques.
>
> És interessant aquesta lectura crítica del paper del programari llire i
> el capitalisme, jo també me la plantejo però si l'apliquem fem-ho a tots
> els paquets i distros que corren per allà i veurem que "el capital" està
> molt més ficat en la història i present del PL del que sembla.

Jo diria una cosa: Què és el programari lliure?

En sentit estricte és un programari que es distribueix amb una llicència
que compleix certs requisits. O sigui, qualsevol pot fer programari
lliure, ja sigui una empresa capitalista o no. Però un altre tema és
_com_ es fa. Per mi és molt diferent una associació voluntària
d'individuals sense afany de lucre que una empresa capitalista. Vaig
llegir un llibre d'un jugador de rugbi català que criticava la
professionalització d'aquest esport, com s'havia acabat el companyerisme
i s'havien convertit tots en mercenaris.

Ja ho entenc que en aquest món tots ens hem de guanyar la vida com
podem, però que quedi clar que no és el mateix fer les coses per pròpia
voluntat o per que et paguen per fer-les.

> Empreses com Canonical faciliten la sostenibilitat de la pròpia Debian i
> d'altres empreses especialitzades en Debian (com és el cas de la
> cooperativa a la que treballo). Els desenvolupadors voluntaris(tes)
> arriba un dia que han de guanyar-se les garrofes, i si el programari
> lliure no dóna hauran de buscar-se la vida a una altra banda, com ha
> passat en la majoria dels cops els darrers anys.

No ho veig gaire clar, el tema és complicat  :)

--
ernest

That's all you need tae dae in life. Just be yourself, he'd tell me.
It was the most difficult, challenging thing anybody ever asked of me.
--Irvine Welsh's Glue.