problemes amb el correu

A veure, no és un problema específic de Debian, però potser em podreu ajudar.
Fa uns mesos, després de penes i treballs vaig conseguir instalar un servidor
de correu a casa, amb Sarge. Hi tinc fetchmail, procmail, postfix,
spamassassin, clamav, anomy sanitizer i dovecot.
Tinc vàries comptes en diferents proveïdors, però la principal és amb el meu
proveidor d'ADSL, ya.com. Doncs bé, resulta que tots els missatges que
provenen de ya.com m'arriben escapçats i sense adjunts, en el cas que n'hi
hagi, no així els dels altres proveïdors (arrakis, navegalia, eresmas,
inicia...). Per exemple, fins ara rebia de la llista Debian des d'arrakis,
cap problema. Però com és de pagament i ja tinc l'adsl, el vull donar de
baixa, i m'he "reinscrit" a la llista amb un compte nou de ya.com. Aquest és
un dels missatges que he rebut avui:

> Re: instal·lador debian sarge
> De: pau <pdl@sindominio.net>  (.)
> A: debian-user-catalan@lists.debian.org
> Data: Avui 18:35:55
> el Wed, 29 Dec 2004 19:22:39 +0100 en/na

Unaltre exemple:

> Re: un joc que està bé
> De: Jaume Sabater <jaume@argus.net>  (ARGUS)
> A: debian-user-catalan@lists.debian.org
> Data: Avui 12:36:07
> A mi m'agrada el simutrans, www.simutrans.de. Té una llicència que diu algo

I aqui s'acaba la cosa. Ja em passava el mateix amb la meva conta habitual de
ya.com, per això la "tibo" directament del servidor de ya.com, que és l'única
manera que els missatges m'arriben sencers.
Vaig fer una prova autoenviant-me el mateix missatge amb un adjunt a ya.com i
a arrakis, i observant per telnet que hi havia en els servidors dels
proveidors; a arrakis hi havia el missatge més el munt de ferralla ASCI
habitual (l'adjunt), en el de ya.com, només les capçaleres i la primera línia
del cos del missatge. Si tibava el missatge de ya.com directament, rebia el
missatge amb el adjunt tot correcte; si ho feia a través del meu servidor,
rebia el que veia per telnet, només capçaleres i com a molt una línia del cos
del missatge. (com als exemples que us poso)

I ara lo millor: vaig trucar al "servisio tésnico" de ya.com, il.lús de mí, i
li vaig exposar el problema. Transcripció quasi literal de la surrealista
conversa que vaig tenir:

Lumbreras: " ...pues veamos su configuración, vaya a 'inicio' y..."
Jo: "perdone, es que uso Linux, recojo el correo con fetchmail y..."
Lumbreras: " ...i el 'fesmay' ese no tiene un botón que..."
Jo: "disculpe, es que funciona desde una consola de comandos"
Lumbreras: "Uy, usté sabe mucho... yo es que de linux no tengo ni idea, pero
tengo un primo que también sabe mucho, ya le preguntaré y le llamaré más
tarde..."

D'això fa quatre mesos i pico i encara espero la resposta del "primo". Li
hauré d'enviar al meu "primo del zumosol" que li faci una visita...

Doncs això, sembla, pel que he vist per telnet, que ya.com trunca els
missatges i que d'alguna manera, es recomponen si els reculls directament amb
el client de correu (utilitzo kmail) però no si ho fa el fetchmail del meu
servidor (o això sembla, ja sé que sona extrany això de truncar els
missatges, però ja us dic que els veig truncats amb el telnet...)

Després de tot aquest rollo, la pregunta és: algú té idea de què em passa amb
ya.com?
Seria una llàstima que després de suar tinta per muntar el servidor de correu,
no el pogués fer servir amb el meu proveïdor principal...
Si no m'ajudeu, depenc del "primo del linus ese" i llavors sí que ho tinc
clar...

Ricard