Re: L'ordinador i la canalla ... i els sogres ...

> Això del PAM és la bicoca! Sembla que ja el tinc a l'ordinador (com a
> mínim al meu Debian, i sembla molt fàcil de configurar, aquest mòdul en
> concret... trobo que és una bona sol·lució...). Miraré a veure si veig
> alguna opció via PAM que seria posar un límit de temps setmanal per un
> usuari, perquè s'ho pogués administrar sense un esquema tant fixe
> d'horaris...

Suposo que es podria fer ???

> Aquests exemples que hi ha posats també tenen un altre pega
> (tot té pegues!!), i és que si per exemple un dia cal fer una excepció i
> l'usuari X ha de tenir permès excepcionalment l'´us de l'ordinador fora
> dels horaris prefixats, aquest esquema no ho permet (és clar que els
> pares poden fer un altre compte diferent, on només ells tinguin la
> contrasenya, per saltar-se lo del PAM de manera fàcil si convé, sense
> tocar fitxers de configuració, que està fora de les seves capacitats)

Coincideixo toptalment amb totes les consideracions fetes ;-)

Perque crec que en facilitaria la implementació si el propi programa ja
funciones com a proxy enlloc de necessitar-ne un a banda.

> A tall de tot això, trobo que a part del contingut amb sexe, que sembla
> ser la bèstia negra d'aquests programes, a mi com a pare (encara no ho
> sóc) em preocuparia el fet que els meus fills anessin a un xat i algú
> malintencionat obtingués informació, o contactés amb ells, aprofitant la
> seva edat/immaduresa, i els pogués fer mal... I trobo que el filtre per
> paraules no crec que funcioni en webs amb xats tipus la de terra.es...

Probablement no ... però sempre pots autoritzar l'accès a terra en general
i negar-lo a la URL d'on penji el xat.

> [...]
> només permetés accedir a les IP que tu li has donat permís... Com que
> això seria capar tant Internet que perdria part de la gràcia, havia
> pensat que es podria introduir la IP (o millor dit, la URL) i un altre
> paràmetre que fos el núm. de nivells d'enllaços a seguir. Si per exemple
> es permet clubsuper3.net amb 2 nivells, tots els enllaços que derivin
> d'aquesta URL i els que derivin dels derivats (!!!) serien
> accessibles... no sé si m'explico... Crec que un sistema semblant a
> aquest podria ser força útil... No sé si en coneixeu cap de semblant...

Algunes de les coses que dius ja estan implementades, sí tens la Debian a
ma instal·lat el Dansguardian i dona un cop d'ull als arxius que hi ha a
/etc/dansguardian

Veuràs que t'ofereixen un grau de control força arregladet i si ademés
empres les "blacklists" que pots trobar a llocs com
http://urlblacklist.com/?sec=download ( gairebé 8.3 megues )
encara més ...

Per cert a l'altre correu l'exemple del pam més cron tan sols deixa cinc
minutets de vidilla a la canalla, era un exemple a títol informatiu :)