Re: l'ordinador i la canalla...

> No sé si estic en el cert o no, però dels teus comentaris sembla que els
> propietaris del PC (en definitiva els usuaris finals) no saben ni tenen
> intenció de saber-ne gaire d'informàtica i menys de Linux. Sembla que
> seràs tu qui els hi faci d'administrador.
> Jo em replantejaria si Debian és la millor distribució per aquest cas.
> Inclús em replantejaria si Linux és l'ideal (i no vull iniciar una
> polèmica agre).

Els propietaris del PC són de fet bastant anti-PC, però les nenes han
pogut amb ells i els hi han comprat per Nadal... (la propietària, la
meva amiga, amb prou feines sap agafar el ratolí). Ella però estàmolt
amoïnada per:

a) que les seves filles no s'hi passin massa temps, a l'ordinador
(actualment la batalla sembla que era la tele, i sembla que l'ordinador
s'afegirà al "conflicte d'interessos")
b) perquè no pugin accedir a continguts xungos (de moment encara no hem
comprat el mòdem, així que és impossible :-)

A mi no em sap greu dedicar-li una mica de temps de tant en tant a tenir
la cosa rutllant (per començar els he dit que em quedo amb el passwd de
root, i si el volen em desentenc del manteniment, pq no vull que cada
dia esconyin algo diferent :-)

Jo sóc linuxero (però no un programador, sinó un aficionat a la
informàtica, amb un passat windowsero) i m'agradaria extendre el tema,
però em sap greu veure que per parides que estan resoltes amb windows
amb linux cal ser un usuari experimentat (per exemple per configurar la
impressora epson stylus c46 al Suse 9.1 vaig suar, i de fet vaig haver
de reinstal·lar el sistema perquè ponejant la primera vegada em vaig
carregar algo...). I quan parlem de temes més grossos, com controlar el
contingut de les webs, i llegeixo per sobre el PDF de 7 pàgines arribant
a la conclusió que no he entès més del 25% i que, per tant, em tocarà
gastar-hi hores i resar per no cagar-la, em desanimo una miqueta...

Potser tens raó, però encara no m'he desanimat prou, i d'altra banda jo
em penso que en algunes coses el linux cada cop s'assembla més al
windows (parlo de la facilitat d'ús per usuaris "normals"). I això
m'esperança i li poso paciència al tema...

> Tot depen de les hores que estiguis disposat a dedicar-hi ara, i
> SOBRETOT en el futur. T'ho dic per experiència.

La experiència que tinc amb altres amics que ens agrada el tema
ordinadors (els altres són windowseros), és que ens passem força estona
arreglant problemes de la resta d'amics, parents, etc... al final això
de saber d'infoirmàtica serà algo que caldrà amagar i fer trobades
secretes, tipus masoneria :-p

--
Calbasi > http://delaterra.net/personal/

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la
pena viure'l"
A. Camus