Re: l'ordinador i la canalla...

El ds 25 de 12 del 2004 a les 10:35 +0100, en/na Lluís Gras va escriure:

> [...]
> reboot   system boot  2.6.7-xarnoppix2 Sat Dec 25 10:20          (00:00)
> usuari   :0                            Sat Dec 25 10:17 - 10:19  (00:01)
> usuari   :0                            Sat Dec 25 09:20 - 10:17  (00:57)
> usuari   :0                            Sat Dec 25 09:17 - 09:20  (00:02)
> reboot   system boot  2.6.7-xarnoppix2 Sat Dec 25 09:17          (01:01)
> reboot   system boot  2.6.7-xarnoppix2 Sat Dec 25 01:35          (00:00)
>
> wtmp begins Sat Dec 25 01:35:49 2004
>
> Les hores:minuts entre parentesis corresponen al temps que l'usuari ha

Servira :-)

> Parlo per parlar però em sona que hi ha algun mòdul pam que fa
> precissament això.

modul pam???

> Jo tinc una recepteta per a les aules d'informàtica de l'escola però ho
> qualificaria de "cracking a peanut with a sledge hammer" com deia un profe
> meu ... en qualsevol cas et comento una mica la implementació:
>
> SQUID( com a proxy transparent)+iptables+dansguardian
>
> La pots descarregar de  ftp://ftp.serni.net/ProjecteTIC/filtratcom.pdf
>
> llavors caldria modificar lleugerament el tema per que la redirecció de
> paquets també afectes a localhost i la cosa pitaria ( per tothom !!!).

M'ho he mirat una mica i suposo que funcionaria (si ho aconsegueixo fer,
però per a usuaris no iniciats no és la cosa més senzilla del món... Si
ets l'informàtic que gestiona aules d'escoles segur que ho fas en un
plis, però per un ordinador particular ho veig encara un pel complicat
excepte si trobes un matat, com puc ser jo, que ho instal·li). Tinc dos
dubtes:

1) el "per tothom!!!" suposo que es refereix que això també afectaria
els pares (a tots els usuaris de l'ordinador, vaja), amb el que l'invent
té aquesta pega (els pares hauran de triar, en aquest cas l'ordinador és
per les nenes, així que la prioritat suposo que serà aquesta...)

2) Només amb el dansguardian no funcionaria bé? cal allò de iptables i
el squid??

> Una altra possibilitat seria amb l'SquidGuard que et permet gestionar les
> ACLS de l'squid de manera que podries establir unes finestres d'accès a
> internet plus el filtrat de continguts.

Comorrrr? (acls??) és un sistema més senzill que l'anterior?

> Com pots comprovar sí que hi ha pares/mares/profes amb inquietuds
> semblants ... i és que la xarxa s'ha tornat una selva ;-)

Ja m'imagino, ja... però el problema és que els pares, generalment, no
tenen el nivell suficient per fer aquestes tasques en linux (en windows
ho desconec), perquè encara (potser ho serà sempre) és un tema
complicat... De vegades penso que el que passa és que la informàtica, en
general, és complicada però se'n vol fer un ús massiu i llavors hi ha
problemes...

Pd.: gràcies per tot

--
Calbasi > http://delaterra.net/personal/

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la
pena viure'l"
A. Camus