l'ordinador i la canalla...

Hola,

Una amiga que no sap ni papa d'informàtica s'ha comprat un ordinador nou
que demà reglarà a les seves filles (5 i 9 anys) i li he posat un linux
(en aquest cas és un suse 9.1, perquè de moment l'ordinador no tindrà
connexió ràpida i el CD que tinc del debian és per instal·lar des de la
xarxa) amb un windows. Ella té por de que no s'hi passin masses hores
i/o amb el contingut que pugin visualitzar via web...

El que m'agradaria saber és si:

1) Hi ha algun lloc on quedi registrat el temps que està a l'ordinador
un usuari concret. Suposo que si, no? (això serviria per controlar que
les filles no es passin més hores de les permeses)

2) Si hi ha alguna manera de que si les filles excedeixen la quota
diaria o setmanal, l'ordinador no les deixi entrar

3) Si hi ha algun soft per filtrar el contingut de la web adreçat a la
canalla (em sona que per windows hi ha utilitats d'aquesta mena).

Més genèricament, hi ha algun pare/mare que tingui inquietuds semblants?
com heu abordat aquest tema?

--
Calbasi > http://delaterra.net/personal/

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la
pena viure'l"
A. Camus