Re: Reinstal·lar GRUB (era LILO)

On dl, 2004-12-20 at 15:16, paucliment@ya.com wrote:
> Hola, resulta que en realitat tenia GRUB i jo em pensava que tenia el
> LILO, ... aleshores, com m'ho faig amb el CD de la Knoppix per
> reinstal·lar-lo?

Executa el grub com a root des de la knoppix (si és que el porta) i dins
del GRUB executa les següents comandes:

grub> root (hd0,0)     # partició amb /boot/grub/menu.lst
                       # "hd0,0" equival a hda1
grub> setup (hd0)      # on insta·lar el GRUB
                       # amb "hd0" s'instal·la a l'MBR de hda
grub> quit

Amb això ja tindràs el GRUB instal·lat, però no podràs arrencar
el Windows fins que no afegeixis l'entrada al fitxer de
configuració del grub (/boot/grub/menu.lst). Exemple on Windows
està insta·lat a hda3:

title  Windows XP
rootnoverify (hd0,2)
makeactive
chainloader +1
boot

Si el tens en el segon disc dur (hdb1, per exemple), necessites
"enganyar" el Windows amb "map":

title  Windows XP
map (hd0) (hd1)
map (hd1) (hd0)
rootnoverify (hd1,0)
makeactive
chainloader +1
boot

Així m'ha funcionat sempre bé quan he necessitat instal·lar
Windows.

> P.S: Feliç Dia del Consum i Feliç Any Nou!
Igualment!