Ratoli amb moviment poc fluid

Hola,

Soc usuari de Linux desde no fa gaire temps (tot i que l'havia provat i instalat/desinstalat varies vegades fa temps). He instalat Sarge al meu ordinador (Pentium4, 1024 de RAM) sense gaires problemes. Els unics la tarja de so i algún més, ja solucionats. El meu objectiu es prescindir de Windows poc a poc o de cop si es posible.

Faig servir KDE 3.2 i la Xfree86 de Sarge. Tinc varios problemes o dubtes, que aniré explicant en varios mails.

El primer es que el ratolí salta a ratos (quan la CPU és alta o hi han Entrada/Sortida), quan la ocupació de CPU es baixa el seu moviment sembla fluid.

He intentat trobar aquest probleme a Internet, i només he trobat això:
http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=1627

I em sembla que no es el meu cas. A part d'això no he trobat res...

Algú de vosaltres sap com solucionar-ho?

Gracies

Toni