Re: Virus a linux...

On ds, 2004-11-13 at 13:16, hubble wrote:
> [...]

> Pel que dius que en linux (millor anem a deixar-lo com a software lliure vale?), doncs aixó, el que dius de que al software lliure s'actua avans, es cert, s'actua avans, pero sempre que es detecti, i per a detectarlo s'ha de testejar, o be llegir-se el codig, i tu et llegeixes el codig?, tens algun amic que ho faci, que s'hagi llegit el codig sencer de l'openoffice?. Despres de un fotiment d'anys algu es va adonar que el protocol ssh (un protocol de seguretat) resulta que ningu s'estava llegint el codig per a testejarlo per si tenia forats de seguretat, tothom pensava que algun altra se l'estaria llegint.

:-)

> Per una altra part, en GNU/Linux i d'altres plataformes o software lliures, s'han detectat intrusions als servidors del codig font (les que s'han detectat clar, de les altres no en sabem res) que no consistien en enviar un virus pel correu i que t'infecti (aixó és suficient per destroçar un win) sino que s'han fet intrussions als servidors del codig per fer els programes, i entre aquest codig s'havia introduit codig per fer troians, (suposo que sabras el que és un troià).

Colló, aquesta és una vulnerabilitat bastant grossa, no? Tot depèn de la
seguretat en el servidor on està el codi i la metodologia de treball...

> Com veus, qualsevol sistema és vulnerable, solament que depenent com, és mes productiu (i mes facil) crear malware per a windows que per a una altra plataforma, ja que l'objectiu d'un virus per exemple és el de expandirse el màxim possible, i win es la plataforma més extesa.
>
> Pero ja et dic, riu dels virus, es a on esta focalitzada  l'atenció, per a alguna cosa será :)

Si, però jo preguntava: algú de vosaltres ha tingut algun virus? O algú
de vosaltres ha patit mai un problema de seguretat que hagi inutilitzat
o alterat greument la màquina (com he vist i patit a windows)? Em
refereixo a estacions de treball (i no a servidors que treballin les
24h, oferint múltiples serveis, i per tant més susceptibles a patir
problemes). És una mena d'enquesta que vull fer perquè o jo m'equivoco o
això és una cosa excepcional en gnu/linux...

> [...]
> la millor seguretat pel teu sistema ets tu, sigues responsable i el teu sistema sera mes segur. Jo treballo amb win (avans traballava amb msdos que tambe ja era vulnerable als virus) desde el 90 crec, i encara estic esperant el virus que m'ha d'infectar el meu ordinador (i son mooooltes hores), una altra cosa es que infecti els ordinadors dels sistemes a on treballo, pero jo no soc el que faig servir aqeustes màquines, solament les mantenc, la seva seguretat en definitiva depend de l'ús que li facin els usuaris per molt que m'esforci a posar mides de seguretat.

Això està bé...

Jo mai havia patit un virus a windows fins el dia que se'm va acudir
baixar un programa per petar la protecció d'un programa antispam... El
antivirus (de la mateixa marca), em va detectar un virus i jo vaig
pensar "es clar, ho fa per protegir el seu soft..." Doncs no, era un
virus, i bastant cabronàs... Ja ho sé, vaig pecar i he hagut de purgar
els meus pecats ( 1:fer servir windows 2:no respectar una llicència),
algun voluntari per tirar la primera pedra :-)

Però no es pot esperar que la penya tingui nivelón per fer servir un
ordinador segur (o si? potser és quelcom inevitable)...

> Per cert, si que hi han antivirus pel GNU/Linux (i moltes plataformes), si estas fent serfir debian (suposo que si :) fes:
>
> apt-cache search virus
>
> i ja veuras (pensa que un servidor linux normalment dona serveis de archius, o mail, o d'altres coses a clients win, si no hi haguessin aquests antivirus, podria ser que algu infecti un win, passant previament per un linux.

exacte, hi ha antivirus orientats a servidors, que en principi estan més
exposats als atacs, suposo que són més llaminers (útils pels
malwarefactors) i han de garantir un servei de qualitat... però això és
molt diferent a un antivirus orientat a l'usuari final, com a windows...

> apa, no se si t'ha servit del tot

Molt... m'agrada l'informàtica i m'impressiona quan trobo gent que sap
del que parla i deixa entreveure uns coneixements que jo ni somnio...
gràcies pel temps!

Joan