Re: ajuda! gnome mort (va millorant pero poc a poc)

la saga continua:

He començat a reinstalar paquets de gnome i resulta que ara el gnome ja m'arranca (els paquets libbonobo2 i libbonoboui2 han estat decisius). Tot plegat em fa molta pudor: feia temps que no havia de reinstalar coses per a que funcionessin (al mes vell estil M$).

Pero lo pitjor es que ara, en el gnome encara hi ha moltes coses que no em funcionen:

-els applets de la barra inferior em donen error i no se'm carreguen
-les icones del nautilus i de l'escriptori han estat substituides per un full molt inexpressiu :( -el teclat ara ja m'escriu €(es un euro, el veieu be?) ves per on, pero ara quan mantinc apretades les fletxes per moure'm, el cursor no es belluga (haig d'apretar-deixaranar cada vegada) -quan creo un usuari nou, em dona error al gnome nomes entrar amb un problema de xkb... en canvi, si entro amb el meu usuari normal res. (els usuaris nous els creo amb kuser, no se si aixo afecta...)

espero que si algu te algun d'aquests problemes i sap com solucionar-los, m'ho comenti; sino doncs continuare potinejant...

Total, que tinc una sensacio de caos impressionant i una inseguretat que no em permet concentrar-me en fer feina. Aixo es normal a la testing? Ho dic per retirar-me a partir d'ara a la stable... o potser nomes es questio del gnome i amb el kde tindre mes bons resultats...

Aprofito tambe per a veure si em solucioneu el seguent dubte: testing=sarge o be sarge es independent i "pot agafar coses de la stable i de la testing per a acabar en un futur sent stable"?

gracies als que m'heu donat pistes,
ens llegim
MarC

En/na MarC ha escrit:
Tal com em suggerieu, he provat d'entrar amb un usuari nou pero res.
Recordeu que des d'un usuari qualsevol, en kde, no em va ni tan sols el nautilus (llegir mes abaix el missatge d'error). Per aixo, crec que no es problema de configuracio...

es el bonobo-activation aquest que fa el tonto...

algun mes te gnome actualitzat de la testing funcionant?
(per saber si es un bug o val la pena que continui buscant...)

vinga, merci

En/na muzzol ha escrit:

jo provaria d'entrar amb un usuari nou. és a dir un usuari que no tengui
res configurat al home. si això te va be vol dir que alguna cosa del teu
.gnomeX o .gconfX ha petat

MarC, vares dir:

bones de nou,
em sap greu que les meves aportacions a la llista ultimament nomes siguin problemes... pero es que aquest es gros

ara se m'ha mort el GNOME mentres installava i desinstallava kernels per provar a veure qui em nava millor. el tema es que em vaig instalar el 2.6.7-686-smp i el 2.6.8-686-smp i en rearrancar se'm va quedar bloquejat el sistema una vegada amb un Kernel Panic i l'altra quan estava detectant els discs durs... en els dos vaig haver de reiniciar el sistema sense contemplacions
(no se si afecta com sempre que tinc un disc dur SATA...)

pero quan vaig reiniciar el sistema, el meu sistema de fitxers havia mort espectacularment vaig reiniciar amb knoppix i amb e2fsck vaig ressucitar el sistema de fitxers pero ara nomes em va el KDE i el GNOME s'ha mort... sospito que el e2fsck se'm devia de carregar algun fitxer de configuracio o alguna cosa perque sino no entenc res... tambe pot ser que junt amb el kernel actualitzes alguna altra cosa del GNOME que no recordo.

en tot cas, ara GNOME no arranca i em dona l'error: el GNOME settings daemon s'ha intentat iniciar massa vegades... , error en registrar a bonobo-activation: error3 i un error del nautilus que diu: "A causa d'un error inesperat del Bonobo en intentar registrar el servidor de vistes del gestor de fitxers, no es pot utilitzar el Nautilus."

el que ara he fet es reiniciar amb KDE i intentar esbrinar que falla:

en el .xsession he trobat repetit moltes vegades la linia:
<<CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed>>

i per començar el nautilus no em funciona,
l'error: "A causa d'un error inesperat del Bonobo en intentar registrar el servidor de vistes del gestor de fitxers, no es pot utilitzar el Nautilus." es repeteix i per consola em diu alguna cosa familiar :(

<<
marc@marcbcn:~$ nautilus

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed

[...]

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed

[...]

de manera q el mes raonable em sembla començar per intentar que el nautilus em vagi. pero no tinc ni idea de com.

alguna suggerencia??? he reinstalat tots els paquets que entenc que podien estar relacionats:
apt-get --reinstall install bonobo
apt-get --reinstall install bonobo-activation
apt-get --reinstall install nautilus
apt-get --reinstall install gnome

pero res de res

he esborrat el /tmp/orbit-marc i el /tmp/gconf-marc pq per experiencia se que a vegades hi ha problemes alla
i tampoc res de res

i al google(incloent les llistes d'usuaris de debian) no hi ha res mes...

ajuda!