ajuda! gnome mort

bones de nou,
em sap greu que les meves aportacions a la llista ultimament nomes siguin problemes... pero es que aquest es gros

ara se m'ha mort el GNOME mentres installava i desinstallava kernels per provar a veure qui em nava millor. el tema es que em vaig instalar el 2.6.7-686-smp i el 2.6.8-686-smp i en rearrancar se'm va quedar bloquejat el sistema una vegada amb un Kernel Panic i l'altra quan estava detectant els discs durs... en els dos vaig haver de reiniciar el sistema sense contemplacions
(no se si afecta com sempre que tinc un disc dur SATA...)

pero quan vaig reiniciar el sistema, el meu sistema de fitxers havia mort espectacularment vaig reiniciar amb knoppix i amb e2fsck vaig ressucitar el sistema de fitxers pero ara nomes em va el KDE i el GNOME s'ha mort... sospito que el e2fsck se'm devia de carregar algun fitxer de configuracio o alguna cosa perque sino no entenc res... tambe pot ser que junt amb el kernel actualitzes alguna altra cosa del GNOME que no recordo.

en tot cas, ara GNOME no arranca i em dona l'error: el GNOME settings daemon s'ha intentat iniciar massa vegades... , error en registrar a bonobo-activation: error3 i un error del nautilus que diu: "A causa d'un error inesperat del Bonobo en intentar registrar el servidor de vistes del gestor de fitxers, no es pot utilitzar el Nautilus."

el que ara he fet es reiniciar amb KDE i intentar esbrinar que falla:

en el .xsession he trobat repetit moltes vegades la linia:
<<CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed>>

i per començar el nautilus no em funciona,
l'error: "A causa d'un error inesperat del Bonobo en intentar registrar el servidor de vistes del gestor de fitxers, no es pot utilitzar el Nautilus." es repeteix i per consola em diu alguna cosa familiar :(

<<
marc@marcbcn:~$ nautilus

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2027): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed

[...]

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 276 (bonobo_activation_query): assertion `ac != NULL' failed

** (nautilus:2049): CRITICAL **: file bonobo-activation-activate.c: line 370 (bonobo_activation_activate): assertion `ac != NULL' failed

[...]

de manera q el mes raonable em sembla començar per intentar que el nautilus em vagi. pero no tinc ni idea de com.

alguna suggerencia??? he reinstalat tots els paquets que entenc que podien estar relacionats:
apt-get --reinstall install bonobo
apt-get --reinstall install bonobo-activation
apt-get --reinstall install nautilus
apt-get --reinstall install gnome

pero res de res

he esborrat el /tmp/orbit-marc i el /tmp/gconf-marc pq per experiencia se que a vegades hi ha problemes alla
i tampoc res de res

i al google(incloent les llistes d'usuaris de debian) no hi ha res mes...

ajuda!