Re: assumpte servidor ssh

Hola,

On Wed, 03 Nov 2004 23:50:34 +0100, MarC <mvinyes@ac.upc.es> wrote:
> ep gent, acabo d'instalar sshd i vull posar en marxa el servidor per fer
> sesssions remotes ssh des de l'exterior:
>
> estic amb una conexio ADSL darrera d'un router i tinc el seguents problemes:
>
> -quins ports cal que obri del router: el 22 es suficient?

Correcte, amb el 22 és suficient. El que t'aconsello és que mapegis al
router un port extern (pex: 8022) cap a l'intern  22, d'aquesta manera
t'estalvies alguns atacs.

> -un cop connectat a internet, la meva IP no es sempre la mateixa, de
> manera que: com puc saber quina IP vist des de internet per poder-me
> connectar amb ssh a ella?

Hi ha servidors de domini per ip's dinamiques. El seu funcionament es
basa en instal·lar un petit client al PC i mitjantçant el cron cada 10
minuts executar aquest programilla que va informant de la IP pública
que tenim i si ha canviat actualitza el DNS.

Llavors, per conectar-te, només has de posar-li aquest nom i ja ets dins.

Per donar-te d'alta a un servidor d'aquests gratuït mira l'apartat de
Dinamic DNS a http://www.dyndns.org/

Hi ha varis clients per dyndns als sources de debian, jo he utilitzat
ddclient i va força bé.

> vinga, qualsevol ajuda sera benvinguda!
> merci per avançat

Que vagi bé..