Re: Muntar una xarxa casolana amb un switch i un mòdem de cable.

On Saturday 23 October 2004 23:22, Pau Climent i Pérez wrote:

 Bon dia!
> A vore si em podríeu ajudar. Tinc una connexió de mòdem
 El módem no sap enrutar

> per cable amb
> Ono. I m'he comprat un switch (de 8 ports)
 l'hauràs de menester, has fet bé de comprar un switch envers d'un hub.
> perquè m'havien dit que només
> era enganxar els cables i llestos, ... però de llestos res. Només tinc
> connexió en un dels ordinadors (connectant el mòdem al switch i els
> ordinadors també).
 Tens tres sol·lucions:
 a) Comprar un router de cable com toca o un router normal i enxufes allà el
módem.
 b) fas que una màquina (o un dels portàtils o la que sia) faci de router. Et
recomano posar un servidor DHCP i amb poca cosa més i algo de coneixement de
xarxes (res de l'altre món, mirat els manuals de route(8), dhcp-server
dhclient i cerca informació sobre com rutlla lo de les IPs per si encara no
ho domines)
 c) te fots i t'aguantes ;D

> He de dir-vos que tots els ordinadors són portàtils,
> i que tot i que un (el meu) executa Debian i Windows XP, ... els altres
> funcionen només amb XP.
 Bé, això no serà important en el fet de la xarxa en si.
> Gràcies, vides!
 Ja diràs coses

> Pau.
 Pau Rul·lan Ferragut