Re: script fstab

Gràcies, Muzzol, per aquesta explicació tan complerta. Me la guardo com a
referència.

A Dimecres 20 Octubre 2004 22:15, vàreu escriure:
> a veure, veig que estàs una mica despistat.

Com ho has endevinat? Estic aquí a Linux però per la meva professió i la meva
edat, només com usuari ben pelat. Ja no estic per moltes "virgueries", ni per
entrar massa en les entranyes de la meva debian.

> [...]
> troben al home, normalment ocults (amb un punt [.] al devant), són el
> .bashrc i el .bash_profile. jo faig servir aquests per ficar les coses que
> vull fer a l'inici. val a dir que jo normalment entro al sistema sense
> login gràfic, m'agrada iniciar-lo jo manualment. el login gràfic fa que
> s'executin altres fitxers. investiga una mica i sabràs quins són... o te
> pensaves que t'ho donaria tot mastegadet? ;)
>
> en quant al mini-script que faig servir per muntar la partició és així:
>
> [[ -e /mnt/pelis/abaix ]] || mount /mnt/pelis && echo "/mnt/pelis muntat!"

Gràcies. Això era el que necessitava!!

> al lloro que és tot una sola línia!!!
> a la partició hi ha un directori anomenat "abaix", llavors el que faig és
> comprovar si existeix el directori "-e /mnt/pelis/abaix" i si no ho està
> la doble barra interpreta que ha de continuar per tant es fa un mount
> "mount /mnt/pelis" i un echo d'avís. evidentment has de tenir l'entrada
> de /mnt/pelis definida a l'fstab.
> si eres un bat-adicte no saps el que t'espera amb els shell scripts:)
> cerca a goole bash programming i avisa al teu entorn social que estaràs un
> mesos retirat.

El problema és que això ja m'agafa en una altre època de la meva vida. Tinc el
llibre "El entorno de programación Unix", però no tinc massa paciència per
entrar-hi.

> per cert, tot això del PATH també ho pots afegir als scripts d'inici
> propis, jo per exemple sempre creo un directori al meu home anomenat
> scripts. llavors al .bashrc hi poso PATH=~/scripts:"${PATH}"

Però jo sempre entro en forma gràfica (kde). Agafarà igualment el PATH o només
si obro una terminal?

Gràcies per la paciència. Salut. Pep.