pantalla surt del rang de frequencies

bones,

no se com solucionar que quan intento jugar a un joc (el qw-client de quakeforge mateix) i em connecta a mode grafic en pantalla completa, llavors ho fa en un rang de frequencies que el meu monitor (TFT) no permet veure.

com puc canviar aquesta configuracio?

i quan em desapareix la pantalla, algu sap com tornar a l'escriptori sense fer la opcio destroyer de ctrl_alt_backspace???

merci per avançat,
no corre pressa (haig de dir que haig de dir que no...) pq es per jugar una estoneta a gust... :)