Re: script fstab

a veure, veig que estàs una mica despistat.

a linux hi ha varis tipus d'arxius d'inicialització. n'hi ha que es posen
sempre en marxa, encara que no iniciis cap sessió d'usuari(ni root), són
els famosos inits de /etc/init.d/

aquests scripts solen executar serveis, dimonis que corren en segon pla i
se solen executar com a root o com a un usuari predefinit només per a
aquella tasca.
després hi ha altres scripts (com els .bat que comentes tu) que s'executen
durant l'inici de cada sessió:

el /etc/profile i el /etc/bash.bashrc s'executen per a tots els usuaris en
funció de quina shell tenguis definida, normalment és la bash. un petit
truc que no pot fer mal al sistema encara que toquis fitxers xungos és
posar un echo al final de cada script, jo ho faig molt sovint per saber
que s'està executant exactament. per exemple, ves a /etc/bash.bashrc i
posa al final

echo "executant /etc/bash.bashrc"

i inicia una sessió en consola.
després hi ha els scripts personals de cada usuari, que són els que es
troben al home, normalment ocults (amb un punt [.] al devant), són el
.bashrc i el .bash_profile. jo faig servir aquests per ficar les coses que
vull fer a l'inici. val a dir que jo normalment entro al sistema sense
login gràfic, m'agrada iniciar-lo jo manualment. el login gràfic fa que
s'executin altres fitxers. investiga una mica i sabràs quins són... o te
pensaves que t'ho donaria tot mastegadet? ;)

en quant al mini-script que faig servir per muntar la partició és així:

[[ -e /mnt/pelis/abaix ]] || mount /mnt/pelis && echo "/mnt/pelis muntat!"

al lloro que és tot una sola línia!!!
a la partició hi ha un directori anomenat "abaix", llavors el que faig és
comprovar si existeix el directori "-e /mnt/pelis/abaix" i si no ho està
la doble barra interpreta que ha de continuar per tant es fa un mount
"mount /mnt/pelis" i un echo d'avís. evidentment has de tenir l'entrada
de /mnt/pelis definida a l'fstab.
si eres un bat-adicte no saps el que t'espera amb els shell scripts:)
cerca a goole bash programming i avisa al teu entorn social que estaràs un
mesos retirat.

per cert, tot això del PATH també ho pots afegir als scripts d'inici
propis, jo per exemple sempre creo un directori al meu home anomenat
scripts. llavors al .bashrc hi poso PATH=~/scripts:"${PATH}"

fins ara

Pep Roca, vares dir:

>Hola:
>
>A Dimarts 19 Octubre 2004 20:15, muzzol va escriure:
>root,> encara que posis user i tot això dels guid i uid.
>
>Com ho fas això de comporvar si tens la partició muntada? Tinc algun
>"cutre" script i m'aniria molt bé incorporar això. Ho sabia fer  amb DOS,
>però al passar-me a linux no se com fer-ho. Hi ha posats, hi han dos
>coses que sabia fer amb dos, però no se com es fam amb linux:
>
>- Hi ha un equivalent _senzill_ del autoexec.bat que permeti executar
>programes com root? (com usuari normal no tinc problemes: ho fico a
> [...]

     ^ ^
     O O
    (_ _)
muzzol(a)mail.ru
jabber id: muzzol(a)jabber.dk
No atribueixis qualitats humanes als ordinadors.
No els hi agrada.
<echelon spamming>
bomb terrorism bush aznar teletubbies
</echelon spamming>