Re: X remota

Hola,

si el tema es per fer proves dins d'una LAN controlada i no exigeix
massa seguretat, pots provar de fer-ho sense el tunel SSH, directament
conectar-se al servidor X.

Debian, per defecte i per seguretat, no perment connexions tcp al seu
servidor X.

Per tal de deshabilitar aquesta opció hi ha dos fitxers de
configuració que s'hauria de tocar:

 - /etc/X11/xinit/xserverrc  -- treure la opció "-nolisten tcp"

debian:~# more  /etc/X11/xinit/xserverrc
#!/bin/sh
exec /usr/bin/X11/X -dpi 100

 - /etc/X11/gdm/gdm.conf   -- Canviar la opció   DisallowTCP=True cap a False

debian:~# more /etc/X11/gdm/gdm.conf  | grep Disallow
DisallowTCP=False
# at the security/DisallowTCP setting!

Per que els canvis tinguin efecte, s'hauria de rebootar les X's...
millor rebotar tot l'equip ja que a vegades no funcione tant sols
matant les  X.

Per comprovar si realment estem permetent conexions TCP podem
comprobar com corren les X:

debian:~# ps -ef | grep X
root      1060  1047  0 10:39 ?        00:00:18 /usr/X11R6/bin/X :0
-audit 0 -auth /var/lib/gdm/:0.Xauth vt7

En cas que estiguin corrent amb la opció -nolisten tcp vol dir que hi
deu haver algun altre gestor arrencat com pot ser xdm o kdm. Seria
qüestió de desactivar-lo.

Un cop permetem conexions TCP... aquesta seria la forma de connectar-se:

-- DEFINICIONS:

LOCAL    -- maquina d'usuari en debian
REMOT    -- maquina externa
iplocal  -- ip de la màquina LOCAL
ipremota -- ip de la màquina REMOT

-- FI DEFINICIONS

-- PROCEDIMENT

obrir a LOCAL sessió X amb usuari
obrir a LOCAL un shell d'usuari

LOCAL>$ export DISPLAY="iplocal:0"
LOCAL>$ xhost +"ipremota"

REMOT>$ export DISPLAY="iplocal:0"
REMOT>$ xterm  o qualsevol aplicació

-- FI PROCEDIMENT

Que hi hagi sort, però pensa que deixar les X's permeten connexions
TCP pot provocar seriosos problemes de seguretat.

Salut...

--Gerard

--
  ___  _____
 .'/,-Y"     "~-.
|          /"   "\   o !
l         ]     o !__./
 \ _  _    \.___./    "~\
  X \/ \            ___./
    \__.  (   /       ______)           Gerard Forns Castells
      \   l  /-----~~" /                    gforns@gmail.com
       Y   \          /                      http://www.freewebs.com/gforns
       |           \
       j            Y

"El que l'oruga anomena la fi del món, la resta del món l'anomena papallona"
                                                              (R. Bach)