Re: Referencies de Ubuntu

El 01/10/04, a les 16:36:46, Josep Monés i Teixidor ens deleità amb les següents paraules:
[...]
> Jo, com  tinc un P2 amb 256 MB de RAM i, com que sempre vaig molt al
> límit de potència de l'ordinador, ho noto molt.
>
> Per a mi el Gnome 2.0 anava lent però el 2.2 va millorar-ho moltíssim;
> és la versió més ràpida de les recents.
>
> En canvi el 2.4 i el 2.6 han anat alentint-lo una mica i, sobretot,
> gasten molta més RAM. Ara, per exemple, només engegar el Gnome utilitzo
> quasi tota la RAM del sistema i comença a fer swap. I amb el Gnome 2.2
> utilitzava ben bé 40 megues menys.
>
> Espero que se n'adonin i rectifiquin perquè si la cosa continua abans
> [...]

Be, aquest que comentes es un problema real, doncs sembla que els "rols" de
KDE i Gnome a mi em sembla que s'han intercanviat en quant a l'apartat grafic
i d'usabilitat i el de rendiment

El problema de rendiment en gnome es inherent a la seva arquitectura, doncs
esta basat en un sistema anomenat CORBA, que serveix per a la orientacio a
objectes distribuits.

I aixo esta molt be, pero afegeix una serie de capes extra de software que,
per dir-ho d'alguna manera, allarguen el cami a l'hora de realitzar operacions
de comunicacio entre els diferents elements (applets, aplicacions, etc).

A mes, qui vol un entorn grafic distribuit evui en dia? Imagineu, la barra de
menus en un ordinador, l'applet de rellotge executant-se en un altre, el
galeon mes enlla... aquest "sistema" es robust si l'aplicacio s'ha d'executar
de forma realment distribuida, pero em sembla que per ara no es el cas dels
escriptoris. Pero qui sap en un futur... una cosa semblant vaig llegir en un
llibre i en l'escenari no era tan descabellat :)

Be, tp soc un expert en com funciona el gnome (ni el kde!), pero el poc que se
es aixo.

ep! i que consti que m'agrada mes el gnome, i es el que he posat a casa, tot i
que haig de dir que personalment prefereixo (i utilitzo) el xfce (tot i que el
icewm tp em desagrada), pero en fi, aixo va per gustos, ja se sap, i tp cal
entrar en una discusio de "a mi m'agrada mes..."

apa!
--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."