Re: Referencies de Ubuntu

 --- Pere P <pere.linux@gmail.com> escribió:
> Salutacions,

  Hola Pere

> Teniu referencies de la distribució Ubuntu, em
> sembla molt interessant
> tecnicament, i també l'esperit de la mateixa.
>
> Que en penseu?

  És "iniciativa propietaria", una manera que tic
d'etiquetar una opció lliure financiada al 100% amb
fons privats, el que realment la salva de ser més cru
en la definició es que es basi en Debian i que posin
tots els diffs en un servidor públic.

> Hi ha gent treballant-hi per a tenirla 100% en
> català?

  No. I no crec que valgui la pena a menys que algú es
senti atret per la idea de col·laborar-hi. Jo no. Ni
tinguen temps per a fer-ho -ja ho explico més avall-.

> Francament, les distribucions amb KDE carreguent
> molt les màquines y
> crec que Gnome es molt millor en aquest aspecte i
> mes encara en les 2
> darreres versions, no?

  Sembla que no has emprat el KDE a fons o que no
l'has configurat com cal -la primera vegada que
inicies dit escriptori ja t'explica les moneries que
t'habilita per omissió i et recomana abaixar una barra
deslliçadora per a que no et sorprengui una màquina
lenta amb molt baix rendiment-, d'eines n'hi han i
estan molt ben documentades per a que si l'erres
puguis reconfigurar el teu escriptori d'acord als
recursos de maquinari dels que disposis.

  Cualsevol distribució que passi de les aplicacions
d'un o altre entorn d'escriptori m'està dient que no
vol fer tota la feina. En aquesta errada hi han caigut
grans distribucions institucionals tot i que desconec
si des dels repositoris en línia s'ofereix dit suport.

> Vinga, aqui deixo les preguntes.

  Menys mal perquè no m'ha agradat gens aquesta de:
"El KDE és lent i hau siau..." -Tal i com s'ha
llegit-. Tampoc t'ho prenguis malament però des de la
pràctica he tingut instal·lat el KDE 3.2.x en un
Pentium II 300MHz amb 128MB de memòria i no
s'arrossegaba ni de conya. Bé, a excepció de quan
volia guaitar alguna pijada i la deixava, després a la
que se'n juntaven unes quantes d'habilitades som-hi, a
reiniciar la configuració de l'escriptori -la qual
cosa es fa amb una simple aplicació a nivell
d'usuari-.

  I es que el KDE està fent passes gegantines quant a
usabilitat, rendibilitat i documentació -està per
venir-.

  Aquí teniu un entrant de la doc en català al KDE:
    <http://docs.kde.org/ca/>

  Cadascú que parli del que coneix.

> Pere
>
> PD.
> Per sabeu d'altres llistes de linux (de diverses
> distribucions si cal)
> en català?

  Desconec si en el projecte que t'esmentaré hi ha
cabuda per als esforços dels LUGs, o comunitats com
Debian però pots mirar si es fa dit recull a LA Farga
<http://www.lafarga.org/> -és una web a on es recullen
les Organitzacions/Projectes de Programari Lliure a
Catalunya, tot de mà de la Generalitat de Catalunya-.

  Què en penseu d'això últim?

  Atentament
  Toni

=====
Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
    Debian en català: http://www.debian.org/international/Catalan/
    KDE en català: http://ca.i18n.kde.org/
    T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca