Re: Referencies de Ubuntu

A Divendres 01 Octubre 2004 14:23, Pere P va escriure:
> Salutacions,
>
> Teniu referencies de la distribució Ubuntu, em sembla molt interessant
> tecnicament, i també l'esperit de la mateixa.
>
> Que en penseu?

Que sembla força correcte. Almenys, per que a mi en respecta, te el port a
amd64 fet.

> Hi ha gent treballant-hi per a tenirla 100% en català?

No es treballa per tenir una o una altre distribució en un idioma en general.
El que es treballa és per tenir el màxim nombre de paquets traduïts. Ubuntu
és una modificació de Debian, i per tant, a no ser que hi hagi algú que
específicament tradueixi els fitxers de configuració o específics d'Ubuntu,
te traduït els mateix nombre de programes que Debian.

> Francament, les distribucions amb KDE carreguent molt les màquines y
> crec que Gnome es molt millor en aquest aspecte i mes encara en les 2
> darreres versions, no?

Depèn, en el cas del KDE ha influit molt el compilador. Actualment amb les
versions del gcc 3.x el codi C++ surt molt optimitzat.

[...]
> Per sabeu d'altres llistes de linux (de diverses distribucions si cal)
> en català?
CAtalan GNU/LInux Users
docscaliu-info@lists.sourceforge.net

Llista GiLUG (Girona)
<llista@gilug.org>

Llista de Softcatala
linux@softcatala.net

Tinc els meus dubtes sobre la llista de badopi i la de Bulma respecte a
l'idioma, però en general crec que hi ha molta tolerància i respecte a
aquestes dues llistes respecte a l'idioma en que escriguis.

Leo