ens veiem en mac-debian

Hola,

Estava fent una xerrada, quan una de les assitents hem va preguntar si la debian funcionava amb MAC (apple), li vaig contestar que si, doncs alguna vegada he vist gent que fa servir debian en un powermac o com es diguin aquestes maquines).

Resulta que també he sentit de gent que a l'hora d'instal·larla han hagut de perdre el sistema base que portaven (suposo que algun porblema de geometria de disc o algo així, fins i tot que desprès han pogut tenir un sistema dual), i també he sentit que s'han de fer servir paquets especials (suposo que no oficials) per a que acabi rutllant be.

Be, despres de la introducció la pregunta:

Agrairia que algú que tingui coneixements d'aquesta cosa (debian sobre mac), em digues alguns links a on poder trobar informació sobre com fer aquesta tasca pero que ho expliques d'una manera estil recepta, (algo així com: instal·lar debian en un mac per a torpes) ja que aquestes persones volen posar-se la debian al mac més per una questio ideologica que no pas tecnica, ja que tecnicament potser estan una mica mancades (el seu objectiu es crear continguts i debian en aquest cas seria simplemente una eina no un fi). També agrairia si sabeu si hi ha alguna distribució estil knoppix que corri sobre un mac (tinc entes que el mac no esta soportat a knoppix).

jo ja els hi enviaré:
http://www.debian.org/releases/stable/powerpc/ch-install-methods.html
http://www.debian.org/releases/slink/m68k/ch-install-methods.html

(jo he vist la versió d'aquestes pàgines al castella, ja que no parlo anglès, pero elles son de parla anglosaxona o sigui que si estàn en anglès no hi ha problema, al contrari).

apa, gracies

8-)

*que no sigui massa tard quan decideixis fer servir criptografia   *
*que no sea demasiado tarde cuando decidas usar criptografía.      *
*gpg --keyserver ldap://pgp.surfnet.nl:11370  --recv-keys 2E402485 *
vurcielago@jabber.com