RAID1 ... boot+root ... Grub

Bones !!!

Tinc els ditets que encara tremolen de tan clicar les tecles de
desplaçament però també tinc un raid1 per programari ben maco:

/boot       /dev/md0
/           /dev/md1
/usr        /dev/md2
/usr/local  /dev/md3
.
.
.
/home       /dev/md9

La cosa però te els seus "truquillus" i el vaig a explicar per allò de a
qui pugui interessar:

Instal·lació amb la imatge netinst del 15 de setembre.
Opció d'arrencada: expert26
Quan arribo al particionat el faig manualment i empro particions lògiques
arreu, un cop amb totes les particions marcades com a raid i idèntiques
als dos discs començo a configurar-los amb l'assistent, quan acabo indico
el sistema de fitxers escollit ( reiserfs ) i els punt de muntatge ( com
els de dalt ).

COMPTE !!! amb l'error que comentava l'Orestes.

S'instal·la el sistema base i després el grub ( aprofito per guardar el
log del debian-instaler ) instal·lo el grub al mbr i finalitzo la
instal·lació.

Al reiniciar tinc un flamant grub en pantalla que tan bon punt arrenca diu
que no troba "rés" , m'en vaig a la shell clicant a c.

>root (hd0,4)         # Hi ha el /boot

> kernel /vmlinuz-2.6.8-1-386 root=/dev/md1

>initrd  /initrd.img-2.6.8-1-386

>boot

... ara arrenca i quan hauria de configurar els dispositius del raid es fa
un embolic i em deixa amb l'opció de clicar Control+D per continuar
bootant o bé enter per aturar-se i mirar de desfer l'embolic.

Cliquem a enter i movem l'arxiu /etc/mdadm/mdadm.conf a mdadm.conf.orig.

Reiniciem i repetim els passos d'abans amb la shell del grub ... ara si
tot va bé el raid arrencarà sense problemes i ens trobarem el base-config
que s'executa, establim les contrassenyes i quan acaben i sortim haurem
d'editar  el /boot/grub/menu.lst perque reflecteixi:

root (hd0,4) enlloc de root (hd0,0)    ... en el meu cas

guardem els canvis ... reiniciem i hores d'ara tinc el raid1 sincronitzant
el /home que són gairebé 145 Gb ... ;-)

Que aprofiti ...