Re: SAI's per linux...

Un estabilitzador de corrent es una cosa (com tu dius protegir de tempestes i pics de llum) i un sai (servei d'alimentacio mininterrompuda, o sigui que quan s'en va el llum comença a funcionar amb piles, com els portatils) és una altra.

Esta clar, un sai no necesita software per a funcionar, però pensa:

- El sai te una durada de funcionament en bateria determinada (1/2 hora? ja es bastant)
- T'en vas de casa, deixes el sai per si s'en va el llum. El llum s'en va, el sai comença a funcionar, pero resulta que l'apagada dura una hora, i el teu sai solament aguanta 1/2, què pasarà?, doncs pararia el mateix que si no haguesis tingut cap sai, l'ordinador s'apaga de cop.

Si pots conectar un sai amb l'ondinador, aquest (el sai) pot avisar l'ordinador que s'ha quedat sense fluid electric i el sistema (mes ben dit el daemon que controla el sai) pren les determinacions per a les quals l'has configurat, com per exemple que al 15 segons de notar que s'ha anat el llum t'envii un email o un sms avisan-te. I si en 5 minuts no ha tornat, que li faci un shutdown al sistema.

Hi han maneres per les quals quan tornés el llum, podria encendre automaticament la maquina (sempre amb una carrega de bateria minima determinada) i si fos un servidor es restabliria el servei automaticament.

La majoria dels sai actuals porten software que funciona amb linux i un munt de sistmes operatius mes (sun sparc, etc).
La propia debian porta un paquet (nut) que servei per a aixó mateix (es veu que hi ha una mena de standart en aquestes coses, pero mirat'ho igualment).

Tot aixó es pot anar complicant posant sai per a xarxes amb targetes wakeon i demes, pero suposo que aixó ja no te interesa.

Un aspecte que no has de deixar de banda es que porti estabilitzador de corrent que no tots el porten.

apa,

8-)

El Mon, 13 Sep 2004 00:16:50 +0200
calbasi <calbasi@pangea.org> va i dice:

#hola,
#
#Em cal comprar un SAI per protegir l'ordinador i el router de les
#tempestes, etc. però no estic segur de si funciona independenment del SO
#o no (en una llista de pcgreen he vist que n'hi ha uns que els vene amb
#"software" i m'ha fet sospitar que potser necessiten interactuar amb
#l'ordinador, i no són simplement una mena de "barrera" estabilitzadora).
#Si és així, em podrieu recomanar SAI's (marques) que funcionin bé amb bé
#amb linux?
#
#Merci,
#
#Joan
#
#--
#
#"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
#útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la
#pena viure'l"
#A. Camus
#
#