Re: sistema de correu en xarxa casolana

Ricard wrote:
seu client de correu particular. La meva intenció és posar un servidor a la xarxa que sigui l'encarregat de recollir el correu de l'ISP per tots els

Hola, jo em dedico a fer instal.lacions d'aquesta mena, sobre tot
per PYMES que tenen xarxes casolanes. Encara que tinc vàries
instal.lacions en llocs grans i supergrans. L'únic que canvia
és el hardware.

entorns professionals. Jo no vull complicar-me la vida ni ser un gurú de sendmail; vull fer el que us he explicat de la manera més senzilla possible. Aquí la pregunta: quina seria la combinació de programes (lliures, clar) més adient per fer

fetchmail per obtenir el correu de l'ISP
postfix com a servidor SMTP
cyrus-imap com a servidor POP3/IMAP
amavis new com a enllaç postfix amb anti-spam i antivirus
spamassassin com a anti-spam
clamav com a antivirus gratuit
imp com a webmail

d'aquests, l´unic que es una mica més complicat és el cyrus.
L'Amavis potser no el trobaràs en .deb o rpm, però t'el
pots baixar d'aqui : http://www.ijs.si/software/amavisd/
i seguir les instruccions.

També seria interessant que configuressis bé les iptables
del linux i fer-lo servir de firewall per si et peten el
router adsl. Pots afegir-li samba per fer que sigui servidor
de casa.

Per fer backups et recomano amanda.

Diria que no m'oblido res. Espero que et serveixi.