Re: dubtes gnome

Pel tema del teclat, no cal que miris els fitxers de configuració de les X. Si t'ho has instalat via apt, pots reconfigurar-les amb:

> dpkg-reconfigure xserver-xfree86

El tema del so... no en tinc ni idea... realment crec que el so és una d'aquelles coses que s'hauria de millorar dels sistemes Linux, potser es la meva inexperiència però sempre m'he de passar hores i hores intentant que funcioni!

Sort!!

--Gerard

frankie@etsetb.upc.es wrote:

Hola, no se si es ell lloc adequat per demanar-lo, però
allà va: Estinc intentant configurar el gnome i hi ha
un parell de coses que no em funcionen. Una es molt molesta
i em sembla increible que falli. No puc fer servir les
tecles <> ni el só.

En quant a les tecles, he buscat por ahi i he vist que
he d'afegir pc105 a la configuració de les X. He trobat
dos arxius de configuració, els he canviat i em segueix
sense funcionar. Diria que només estic fent servir un
dels dos arxius (suposo que el primer, peró els he canviat
els dos )

/etc/X11/XF86Config-4

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc105"
        Option          "XkbLayout"     "es"
EndSection

/usr/X11R6/lib/X11/XF86Config
Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option "XkbModel" "pc105"
        Option          "XkbLayout"     "es"
EndSection

De moment ho aconsegueixo arreglar executant cada vegada
que entro : xmodmap /usr/share/xmodmap/xmodmap.es

El só no es tant greu, peró voldria fer-lo servir. Tinc una
VIA integrada, la detecta bé tant compilant el driver als
móduls i sense móduls.

A la configuració del gnome he marcat:
"Habilita l'inici del servidor de so"

També he provat d'instal.lar ALSA i tinc un /etc/init.d/alsa
que s'executa sense problemes quant arrenca.

Si executo directament el "esd" des de root no em retorna
el prompt, peró tampoc noto res. La icona del vólum está al
panell, peró no el puc pujar. Tampoc puc sentir res.

Estaria molt agrait si algú em dona una pista.