mldonkey m'atura la màquina

Fa poc vaig instal.lar mldonkey a la meva Sarge, doncs n'havia sentit
meravelles, amb Sancho com a front-end. La veritat és que de bon principi
funciona força bé, baixa els fitxers ràpid i tal, però al cap d'algunes
hores, s'ha esmorzat tota la memòria de l'equip fins el punt de deixar la
màquina inutilitzable, i deixa de baixar fitxers, o ho fa molt lentament (és
un pentium III a 450 i 128 de RAM, no és cap moto però en principi suficient;
la Sarge hi corre bé, amb KDE com a escriptori) i se sent el disc dur
paginant swap com un desesperat. Fent un "free" (la consola tarda MINUTS en
carregar-se) puc veure que tant la RAM com el swap estan a petar...Algú té un
problema similar? Com l'heu solucionat? Passa el mateix amb e-mule o
similars? (no els he provat...)
Gràcies
Ricard