Re:NFS

> Quan exportes un directori per nfs, l'exportes per una ip de confiança.
> La màquina que monta el directori exportat, veurà el contingut com si
> fos local, és a dir, els id's i els permisos que tinguis al servidor
> seran els que veuran els de la maquina q moti el recurs exportat.
>
> Per tant, un arxiu exportat pel servidor el qual l'usuari whats amb id
> 500 n'es el propietari, serà vist com a un arxiu de propietari SaRRiO en
> la maquina client si l'usuari SaRRiO té d'id 500.
>
> Per solventar aquest "problema" existeixen altres serveis com el niss..

> [...]

Entesos, gràcies. He fet una repassada a la documentació que he trobat, per
sobre de moment, i el que m'ha cridat l'atenció és que en algun lloc he vist
que el NIS té problemes amb equips que tinguin habilitat el shadow password,
cosa que jo vaig fer al instal.lar la Sarge en un equip, i una Fedora a
l'altre. Puc tenir doncs problemes amb el NIS? No hi ha cap manera de
compartir directoris amb NFS, amb el mateix usuari sigui quina sigui la
màquina (utilitzant NIS, suposo) i alhora tenir habilitada la shadow
password? I si no, de quina altre manera puc compartir directoris entre
màquines linux de la mateixa manera que faig entre linux i windows amb Samba?
Gràcies
Ricard