NFS

Hola
Estic intentant compartir un directori mitjançant NFS, però en el ordinador
client, aquesta s'em munta amb l'usuari 500 i el grup 500 (usuari i grup que
no em surten en el gestor d'usuaris...) pel que puc veure el contingut, però
s'em nega el permís d'escriptura. Al servidor, el directori és del meu
usuari, no pas del 500...Tinc vàries preguntes:
1 - què o qui és l'usuari i grup 500, com és que no surt al gestor d'usuaris?
2 - com puc muntar aquest directori remot en el client com a usuari normal?
Ja posats, si em feu 5 cèntims de la compartició remota amb NFS a veure on la
espifio... crec que he seguit al peu de la lletra un mini-howto que sortia en
una revista, però allà no es mencionava el senyor 500 ni el grup 500...
Gràcies
Ricard