/dev/psaux i les X

Holes,

He instal·lat una sid a un amic en el seu portàtil, he posat el kernel 2.6.7 (un paquet de debian no l'he compilat) i tinc un problemet. He configurat els X perquè puguin funcionar amb un ratolí usb o amb el touchpad. Quan engego sense el ratolí usb no és capaç d'arrencar les X perquè diu que no troba el "core pointer" és a dir el touchpad. Si les engego manualment si que engeguen fent un startx. Suposo que no es deuen arrencar perquè en el moment d'arrencar les X el kernel no deu tenir carregat el mòdul del ratolí ps/2 (el touchpad). Quines opcions tinc ? Compilar-me el kernel ? Puc configurar-ho per algun lloc, estaria bé perquè el meu amic li va una mica gros això de compilar kernels...

Au, salut !