Re: Xarnoppix 1.1 enllestida !!!

Lluís Gras wrote:

#!/bin/bash
x="hda10"
# el disc son des de lesquerra, tres caracters
disc=${x::3}
# el numero es el que hi ha a partir de la posicio 3a
numero=${x:3}
echo "disc $disc"
echo "numero $numero"

Malauradament em sembla que aixo no em serveix ( de fet ja havia trobat
quelcom semblant ).
perque si faig un echo "\"$numero\"" quan x="hda5 " ( hi ha un espai després
de l'u ) obting "5 ".i si llavors intentés muntar /dev/hda5+ espai_en_blanc
el mount em diria que no sap de que li parlo.
#!/bin/bash
x="hda7 "
# el disc son des de lesquerra, tres caracters
disc=${x::3}
# el numero es el que hi ha a partir de la posicio 3a
numero=${x:3}
#netegem espais de la dreta de la variable
numero=${numero%[ ]*}
echo "disc \"$disc\""
echo "numero \"$numero\""

Amb sed també es pot fer, per eliminar-ne a dreta i esquerra. Ho vaig trobar al principi,
però com que les especificacions del probelma inicial no ho demanava... ;-)

--
Salutacions...Josep
http://www.geocities.com/SiliconValley/Horizon/1065/