Problemes amb el debian y el windows (tema disc dur i particions)

Hola,

Fa uns dies em vaig posar una debian sarge i ara, quan he anat al
windows XP que tinc en una altra partició, resulta que no arrenca (diu
que no trobal el fitxer \system32\hal.dll). He provat de posar el CD del
wXP però no troba cap partició "viable" (em diu si en vull eliminar
alguna i fer-ne). He vist que la que té amb el windows, (la primera,
hd1) té només 16Gb (en comptes dels 24 que hauria de tenir).

Mirant per internet he vist un error descrit amb sistemes win/linux on
el windows se li deixa la primera partició (hd1) i aquesta és més gran
de 8Gb. Es veu que passa nosequin merder entre la Bios, el windows i la
mare que els va parir... La web en qüestió no em donava esperances :-(

Després he arrencat un programa amb el CD instal·lació de l'XP que mira
lo de les particions i m'ha confirmat que, efectivament, hi ha un error
al disc dur de la partició del windows que la fa inviable...

Algú sap si puc fer alguna cosa per salvar la partició del windows?

Havia pensat en reparticionar amb el debian la particiçó del windows en
dos troços, però suposo que amb això puc carregar-me la info i tampoc sé
si serviria...

Alguna sol·lució?

Gràcies,

Joan

--

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la