Re: problema amb l'entorn X window

>al servidor
>no hi tinc una pantalla i no puc configurar el XFree86

Tampoc la necessites si pots accedir al servidor per ssh o telnet, llavors
pots executar el que vulguis, inclús (crec) un "dpkg-reconfigure
xserver-xfree86" (sense les cometes i com root) però això no ho he provat.
Més "artesanal", és moure's per l'arbre de directoris del servidor, un cop
connectat, i anar a "/etc/X11/" i editar (amb vi, per exemple) l'arxiu de
configuració de les X que es diu XF86Config-4. Un "man XF86Config" pot ajudar
(o liar-ho més, hehe)
Lo més pràctic, però, sempre que hi tinguis accés físic, és endollar un
monitor i un teclat al servidor, configurar-ho tot, i quan vagi com una seda
capar-lo i deixar-lo sols amb la CPU.

En referència al darrer paràgraf, jo no ho vaig necessitar perquè la cosa em
va rutllar bé, però entenc que significa que si lo anterior no pita,
quedar-se en el login gràfic d'entrada de la màquina usuari" (kdm, gdm, xdm o
el que utilitzis), on la sessió X en la màquina "usuari" ha arrencat, però no
passar d'aqui; és a dir, no arrencar el windows manager (kde, gnome, el que
sigui) per així utilitzar el del servidor.
Però a mi em va funcionar sense necessitat de tot això, desde un terminal en
kde + ssh desde "usuari" arrencava un konqueror o mozilla del "servidor" i el
veia al "usuari". Molt bonic...

Sort, i a trastejar màquines, que és el que ens mola.
Ricard