So a Sarge i la icona rebel

A pesar de ser un tema que s'ha tractat vàries vegades, he mirat els missatges
de la llista que tinc guardats buscant solucions i no hi ha manera:
"device /dev/dsp can't be opened (No such device)."
He comprovat tot el que sé (KDE):
-/dev/dsp existeix
-Un grup audio amb el meu usuari inclós
-permisos rw- per propietari i grup tant a /dev/dsp com /dev/mixer
-fuser /dev/dsp (la resposta és... res)

Curiosament, en gnome el so no va perque diu que li falta /dev/sound/mixer,
cosa que és certa; he tractat de fer un enllaç de /dev/sound/mixer
a /dev/mixer, però ni cas, segueix queixant-se.. Què se m'escapa?

Unaltre cosa, és que al anar canviant de kde a gnome, m'ha quedat en kde una
icona a l'escriptori, "starthere", que correspon al "comenceu aquí" del
gnome. Si cliques a sobre (en kde) et diu que la url "starthere:" és errònia.
Si la trec de l'escriptori kde, també desapareix del escriptori gnome. Tinc
bruixes a l'ordinador?

Una ajudeta, que començo a desesperar...
Ricard