Re: Estic peix! Ajuda!

A Divendres 02 Juliol 2004 16:35, Pau Climent i Pérez va escriure:
> Hola,
Hola

> és la primera vegada que escric a la llista, sóc neòfit amb açò de la
> Debian. He tingut Mandrake i Fedora amb bones (i roïnes) experiències.
> Ara voldria, més que fóra, tastar Debian.
Benvigut!

> La gent amb qui he parlat "se'n fa creus" que vulga instal·lar Debian,
> és com si els diguera que vaig a tallar-me les venes, tots em parlen de
> complicacions i horribilitats, i tristes consoles desamparades per tal
> d'instal·lar-lo.
No t'arrepentirás!! i menys avent tingut experiència amb altres distribucions!

Jo encara no entenc la mania que te la gent en aventurarse a instalar debian!
més que complicacions i horribilitats jo ho trobo tot un plaer ;) de fet va
ser la primera distribució que vaig instalar amb èxit! Bueno vaig instalar
una mandrake però vaig tindre problemes amb el raid de la placa i d'esprés de
l'instalació em donava un kernel panic! Va ser llavorens quan vaig probar
d'instalar una debian woody sense gaires coneixements d'informatica a part
d'instalar w98, nt i 2000... , i me'n vaig sortir tu! Això ha sigut el que
m'ha donat la majoria de coneixements que tinc sobre Linux i informatica en
general, va desapareixer la capa d'oscurantisme que hi havia entre
l'ecriptori i el funcionament de l'ordinador, del hardware, doncs amb M$
només vaig apendre a dir sisisisisisi!

> Estic baixant-me un CD mínim en ISO des de :
> http://www.phy.olemiss.edu/debian-cd/woody-i386-1.iso
>
> vaig bé?
Bueno jo et recomanaría que instalesis la sarge, doncs disposa de paquets més
recents (la woody te uns quants anys d'antiguitat). Crec que es aquesta la
rao de la por que te la gent en instalarse debian,  la majoria proven amb la
woody i la veritat aquesta es una mica més complicada (no dispossa de
detecció de hardware) i si tens experiència amb altres distribucions doncs
t'endus una sorpresa al veure que t'instala kde 2.* i gnome 1.* La woody va
molt bé per a servidors pel tema de l'estabilitat i actualitzacions de
seguretat, per a l'escriptori et recomano sarge!!! Si disposes d'ADSL es una
bona opció instalar la netinst que la pots trobar a:
http://www.nl.debian.org/devel/debian-installer/

Jo anava amb woody fins farà cosa d'un més i em vaig endur una grata sorpresa
al instalar la sarge amb netinst doncs m'ho va detectar tot! So, gravadora
CD's... amb la woody t'hauras de barallar una miqueta més sobretot si vols
els ultims paquets disponibles doncs hauràs de buscar repositoris no
officials per a sources.list però apart de ser una mica més engorros podrás
tindre una distribució totalment funcional!

>No acabe d'entendre això del "non-US", què vol dir exactament? Que no
>puc fer servir un programa de xifrat perquè no ha pagat taxes de duana?
>Perquè els ciutadans non-US podriem fer-ne un ús anti-US ?!? O és que he
>vist massa pel·lis ?!?

>Està entrant-me una paranoïeta ... !!!

Això de "non-US" esta degut a que es ilegal exportar programes de xifrat fora
de les fronteres de USA doncs aquets son considerats per la NSA i el govern
com a armament i una amenaça per USA doncs amb criptografía les intercepcions
de senyals dels centres d'espionatge ho tenen més dificil per a la carrera
antiterrorista o per a espiarnos a tots. Fa anys era prohibit exportar
cualsevol sistema de cifrat, ara em sembla que només ho està la criptografia
forta (suposo que aquella que les agències d'espionatge encara no poden
reventar o si menys no els hi toca més els h....)

Potser si que has vist massa pelis, però la veritat sovint supera la ficció.
Si vols saver més sobre el tema et recomano el llibre "Cripto" de Steven Levy
que parla de l'historia de la criptografia. Una llibre fascinant de
divulgació científica que encara que parli d'història sembla tot un thriller
d'espionatge i d'intriga política!!! Entendrás perfectament el perquè d'aixó
del non-US. No volen que ens comuniquem secretament...

>doncs això: "non-US" vol dir que el govern dels EUA no permet l'ús
>d'aquestos paquets, no?
L'ús d'aquets paquets no ho se, el que si es segur es que no deixen que surti
de les seves fronteres. Dubto de si l'us tampoc es permès d'alguns d'aquests
paquets.

Segons el borrador del projecte de lley num 266 del 24 de gener 1991

"Els proveidors de serveis de comunoicacions electròniques y fabricants
d'equips electrònics de transmisió d'informació haurien de garantitzar que
els sistemes de comunicació permetin al govern accedir als continguts
originals de les comunicacions de veu, dates i altres sempre que ho autoritzi
la llei"

no estic segur de si els hi es permes fer servir criptografia forta...

> Gràcies, Pau.

de res!

Leif