Re: què és això de "non-free" i "non-US" al sources.list ?!?

On Fri, 2004-07-02 at 18:23 +0200, Pau Climent i Pérez wrote:
> Hola,
>
> ja he dit abans que sóc un neòfit amb açò de la Debian, algú em sabria
> dir què vol dir això de "non-US" i "non-free" al
> sources.list ?!?

Els paquets que inclou la distro Debian estan dividits segons la
llicència sota la qual estan distribuïts, a més a més de subjectes a
algunes lleis USA.

Per tant, tenim els següents grups:
* non-US: no es pot distribuir als USA (per les lleis contra espionatge,
bàsicament). En aquest apartat generalment hi ha els paquets de xifrat i
criptografia...
* non-free: no compleixen els criteris de llibertat marcats per les
Debian Free Software Guidelines [1]. Nota que hi pot haver llicències
que la FSF reconegui com a lliures però Debian no i que -per tant-
aniran a aquest calaix (s'estava discutint, no sé com estarà ara, si la
Free Documentation License de la FSF és debian-free o no...)
* contrib: paquests que són lliures (segons la DFSG) però que depenen
d'altres paquets que no ho són.
* main: paquets que, tant ells com les seves dependències, compleixen
els criteris de la DFSG per a ser marcats com a 'lliures'. Aquests són
els bons ;-)

Espero que això ajudi (i que no m'hagi oblidat res!!!)

albert...

[1] Alguns links interessants:
    Les DFSG:
      [en] http://www.debian.org/social_contract#guidelines