Re: Skype + Sis 7012 + dispositiu ocupat

On dt, 2004-06-29 at 17:39, Robert Gironés Margarit wrote:
> [...]
El esd crec que és el dimoni de so que porta el Gnome. Fa funcions
semblants al artsd del kde: entre altres coses permet multiplexar
diverses fonts d'àudio, de manera que si les aplicacions es comuniquen
amb aquests dimonis ennloc de fer-ho directament amb /dev/dsp, aleshores
es pot fer sonar més d'un so a la vegada (2 o més aplicacions
concurrents).

Ara, si l'aplicació no "entén" el dimoni, aleshores intenta accedir a
/dev/dsp directament i es troba amb que ja està essent utilitzat. En el
cas del artsd, això ho solventa alliberant /dev/dsp després d'un cert
temps (configurable a través del centre de control del kde) sense ser
utilitzat, de manera que les aplicacions "tradicionals" poden accedir a
/dev/dsp malgrat que s'estigui executant el dimoni.

En el cas del esd, no sé pas com ho resol, però deu ser semblant.

I per la teva aplicació concreta, potser el més còmode seria aconseguir
que s'entengués amb el esd. Com fer-ho depèn de l'aplicació. A vegades
cal recompilar-la amb alguna opció tipus --with-esd=yes o similar. O
potser cal instal.lar-li un plugin, com en el cas del xmms. Ho hauràs de
buscar una mica.

Orestes